|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADILA ABUWUFUER (adila@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Çince karakterleri, basit ifadeleri, deyimleri ve bazı temel Çince dilbilgisi yapılarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders sırasında öğrencilere Çin kültürü tanıtılacaktır. Bu ders öğrencilere multimedya uygulamalarının yardımıyla alıştırma yapma fırsatı sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Çince basit konuşmalar yapabilmek 2. Basit Çince metinleri ve ses kayıtlarını anlayabilmek 3. Çince'deki bazı önemli dil bilgisi kavramlarını ve temel kelime dağarcığını öğrenmek 4. Çince öğrenme konusunda heyecanlanmak 5. Belirli konularda kısa bir pasaj yazabilmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 北京的冬天比较冷 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
2 | 你在干什么呢 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
3 | 我去图书馆借书 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
4 | 我喜欢浅颜色的 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
5 | 明天是我朋友的生日 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
6 | 周末你干什么 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
7 | 做客(一) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 做客(二) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
10 | 现在习惯了 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
11 | 看病人 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
12 | 我喝了半斤白酒 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
13 | 他感冒了 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
14 | 你学了多长时间汉语 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
15 | 你吃了早饭来找我 | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap Rol Yapma Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boya Chinese Elementary 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
博雅汉语初级起步篇 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1.5 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1.5 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 162 |