|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maddelerin fiziksel özellikleri ve tanımı, özelliklerine göre maddelerin belirlenmesi konularında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sitokiyometrik hesaplamalar yapabilir ve kimyasal reaksiyon tiplerini ayırt edebilir. |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Asit-baz ayrımı yapabilir, gaz sabiti tayin edebilir. |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar, heterojen karışımların ayrılması, homojen karışımların ayrılması,yoğunluk tayini, çözünürlük ve saflaştırma, erime noktası, kaynama noktası, süblimleşme, kağıt kromatografisi, avogadro sayısı ve mol kavramı, magnezyumun atom ağırlığının tayini, gazlar, karbondioksit (CO2) gazının eldesi ve tayini, çözeltiler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Maddelerin fiziksel özellikleri ve tanımı | Deney ve tartışma |
2 | Karışımların ayrılması | Deney ve tartışma |
3 | Gazların difüzyonu | Deney ve tartışma |
4 | Özelliklerine göre maddelerin belirlenmesi | Deney ve tartışma |
5 | Kristallendirme ve fraksiyonlu kristallendirme | Deney ve tartışma |
6 | Stokiyometri | Deney ve tartışma |
7 | Stokiyometri | Deney ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Donma noktası alçalması ve molekül ağırlığının bulunması | Deney ve tartışma |
10 | Magnezyumun eşdeğer gram ağırlığı | Deney ve tartışma |
11 | Kimyasal reaksiyon tipleri | Deney ve tartışma |
12 | Asit-baz titrasyonu | Deney ve tartışma |
13 | Sıcaklığın reaksiyon hızına etkisi | Deney ve tartışma |
14 | Gaz sabitinin tayini | Deney ve tartışma |
15 | Telafi dersi | Deney ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Kimya Laboratuvarı I Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi,Kimya Bölümü.[2] Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”,Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deney föyü ve çalışma ile ilgisi olan her türlü kaynak |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |