|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin doktora yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminer Konularının Belirlenmesi | Soru-cevap, Tartışma |
2 | Konusunda Yapılacak Çalışmaların Saptanması | Soru-cevap, Tartışma |
3 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
4 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
5 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
6 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
7 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
10 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
11 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
12 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
13 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
14 | Çalışmaların raporlanması | Soru-cevap, Tartışma |
15 | Çalışmaların raporlanması | Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seminer konusundaki geçmiş ve güncel makale, kitap, proje, tez vs. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 14 | 2 | 90 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 14 | 84 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 14 | 84 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 352 |