|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik sistemlerde meydana gelen katı hal reaksiyonlarının temel prensiplerini öğretmek 2. Seramik malzemelerin proses tasarımı ve proses kontrolünde faz diyagramlarının kullanımını öğretmek 3. Seramik sistemlerde meydana gelen dengeli ve dengesiz reaksiyonları faz diyagramları ile açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik sistemlerinde katı hal reaksiyonlarının mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seramik faz diyagramlarındaki değişik reaksiyonları açıklayabilecek, |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Faz diyagramlarını kullanarak seramik bir üründeki denge fazlarını belirleyebilecek, |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik faz reaksiyonları, Seramik denge diyagramları, örneklemeler, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik sistemlerde katı hal reaksiyonlarına giriş | anlatım, tartışma |
2 | Oksit sistemlerde difüzyon | anlatım, tartışma |
3 | Seramik sistemlerde faz dönüşümleri | anlatım, tartışma |
4 | Üçlü sistemlerde alkemade doğru ve üçgenleri, kristalizasyon yolları | anlatım, tartışma |
5 | Sıvı karışmazlığı; kararlı ve yarı kararlı karışmazlık | anlatım, tartışma |
6 | Üçlü sistemlerde izotermal kesitler | anlatım, tartışma |
7 | Üçlü sistemlerde izotermal kesitler | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üçlü sistemlerde dikey kesitler | anlatım, tartışma |
10 | Seramik denge diyagramlarının çıkarımında deneysel yöntemler | anlatım, tartışma |
11 | Seramik denge diyagramlarının çıkarımında deneysel yöntemler | anlatım, tartışma |
12 | Seramik sistemlerde dengesiz reaksiyonlar | anlatım, tartışma |
13 | Örneklemeler | anlatım, tartışma |
14 | Örneklemeler | anlatım, tartışma |
15 | Dörtlü faz diyagramlarının seramik mühendisliğinde kullanımı | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Richerson, D.W. (1982), Modern Ceramic Engineering: Properties, Processing, and Use in Design, New York, A.B.D.. | |
2 | Callister, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Nobel yayın evi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 165 |