|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji alanlarında geliştirilen çeşitli nanomalzemeler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve malzemelerde yapı&fonksiyon ilişkisini kavramalarıdır. Bu derste nanomalzemelerin karakterizasyonunda kullanılan teknikler ayrıntılı bir biçimde ele alınacaktır. Ayrıca öğrencilerden spesifik nanomalzemeler hakkında makale analizi yapmaları istenerek literatür araştırması tekniklerinin kavratılması ve güncel bilimsel çalışmaları takip ve analiz etmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanomalzemelerde yapı ve fonksiyon ilişkisi arasında bağlantı kurabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | alandaki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur ve bunu yansıtabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | belirli bir uygulama alanı için malzeme seçimi ve işlevselliği hakkında yorum geliştirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Nanomalzemelerin Karakterizasyon teknikleri ve spesifik malzemelere uygulanması hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Boyut kavramalarının tanımlanması; nanobilim ve nanoteknolojinin gelişimi, nanomalzemeler ve uygulama alanları; malzemelerdeki boyut, şekil ve yüzey özelliklerinin malzemelerin fonksiyonu ve malzemelerin özellikleri üzerine etkisi; nanomalzemelerin karakterizasyonunda kullanılan fiziksel (SEM, S-TEM, AFM), mekanik (çekme, basma ve sertlik testleri), kimyasal (XRD, XRF, EDX, Raman) ve biyolojik test metotları (Biyouyumluluk, antibakteriyel test vb.) öğretilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanoteknoloji ve Nanomalzemelere Giriş | anlatma, soru-cevap, tartışma |
2 | Nanomalzemelerin Uygulamaları | anlatma, soru-cevap, tartışma |
3 | Nanomalzemelerin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
4 | Nanoparçacıklar, Yüzey Aktif Maddeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
5 | Nanomalzemelerin Sentezi | anlatma, soru-cevap, tartışma |
6 | Nanoparçacıkların Sentezi | anlatma, soru-cevap, tartışma |
7 | Nanomalzemelerin Karakterizasyon Teknikleri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomalzemelerin Morfolojik Karakterizasyonu (TEM, SEM, BET, Temas açısı ölçümü | anlatma, soru-cevap, tartışma |
10 | Nanomalzemelerin Kimyasal Karakterizasyonu (XRD, FTIR, Raman) | anlatma, soru-cevap, tartışma |
11 | Nanomalzemelerin Termal ve Optik Karakterizasyonu (DLS, TGA, UV-VIS) | anlatma, soru-cevap, tartışma |
12 | Nanomalzemelerin Mekanik Karakterizasyonu (Çekme, basma ve sertlik testleri) | anlatma, soru-cevap, tartışma |
13 | Nanomalzemelerin Biyomedikal Uygulamaları | anlatma, soru-cevap, tartışma |
14 | Nanotıp ve ilaç salınım sistemleri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
15 | Spesifik nanomalzemeler üzerine öğrenci sunumları | sunum, soru-cevap, tartışma, raporlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hornyak , G.L., Moore , J.J., Tibbals , H.F., & Dutta, J. (2009). Fundamentals of Nanotechnology (1st CRC Press . https doi.org /10.1201/9781315222561 | |
2 | Bucak, S. And Rende, D., Colloid and Surface Chemistry: A Laboratory Guide for Exploration of the Nano World, 1st ED., CRC Press, 201 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Online veri tabanları Referans software (Mendeley) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |