|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇAĞRI TÜZEMEN (cagrituzemen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislerin temel yüzey ve teknolojileri sahasındaki problemlerinin çözümüne yönelik termal sprey tekniklerini öğrenmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kaplama tekniği ve gerekliliğini bilme. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kaplama öncesi yüzey hazırlama işlemlerini bilme. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Plazma sprey, HVOF ve Soğuk sprey kaplama tekniklerini, kaplama oluşum mekanizmaları ve kullanım alanlarını bilme. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kaplama proseslerinin uygulama alanlarını bilme ve uygun proses koşullarını uygun alana göre belirleyebilme. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Problemlerin çözümünde tekniği uygulayabilme. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Termal Teknolojilerine Giriş, Tekniğin Tarihsel Gelişimi ve Sınıflandırılması, Alev Sprey (Toz-Tel), Elektrik Ark Sprey, Plazma Sprey, HVOF, Soğuk Sprey Yöntemlerinin Detaylı verilmesi, Kaplama Malzemesi Tel ve Tozların Tanıtımı, Üretilen Yapıların İnceleme Yöntemleri, Kaplama Öncesi Yapılması Gerekenler, Kaplama Operasyonlarında Otomasyon, Aparat Hazırlama, Karakterizasyon ve Analiz Teknikleri, Kaplamaların Soyulması, Kaplanmış Yüzeyde Son işlemleri, Kaplama ve Yöntem Seçim Kriterleri, Uygulama Örnekleri Üzerinde Problem Tanımlama, Termal Sprey Teknikleri ile Diğer Yöntemlerin Karşılaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Termal Sprey Teknolojilerine Giriş | anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Termal Spreyin Tarihsel Gelişimi ve Sınıflandırılması | anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Alev Sprey (tel ve toz) Teknolojisi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Elektrik Ark Sprey Yöntemi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Plazma Sprey Kaplama Yöntemi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | HVOF Kaplama Teknolojisi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | D-Gun Prosesi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laser ve Soğuk Sprey Kaplama | anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Kaplama Öncesi Yüzey Hazırlama İşlemleri | anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Kaplama Seçimi, Üretimde Otomasyon Uygulaması | anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Kaplamaların Analiz ve Karakterizasyonu | anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Kaplama Sonrası Yapılması Gereken İşlemler | anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Uygulamalarda Toz, Tel ve Yöntem Seçimi | anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Termal Sprey ile Problem Çözümü, Karşılaştırma | anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Journal of Thermal Spray Technology Periyodik Yayını | |
2 | Handbook of Thermal Spray Technology, ASM 2004, ISBN 10:087170-7950 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |