|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, temel ölçümler, fizik deneyleri ve bu deneylerde elde edilen verileri kullanmaya ve yorumlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | SI birim sistemi birimlerini ve dönüşümlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Cisimlerin hareketlerini fizik kuralalrını kullanarak açıklayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Grafik çizebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Temel fizik kuralarının kullanıldığı olayları açıklayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| SI birim sistemi ve birimlerin dönüştürülmesi, anlamlı sayılar, hata hesapları, grafik çizimi ve temel fizik deneylerinin uygulaması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | SI birim sistemi ve Boyut Analizi | Proplem Çözme Yöntemi |
| 2 | Anlamlı sayılar ve hata hesapları | Proplem Çözme Yöntemi |
| 3 | Grafik çizimi | Grafik Çizme |
| 4 | Deneysel Çalışma ve Deney Raporu hazırlama Kuralları, Etik ilkeler | Anlatım yöntemi |
| 5 | Sabit hızlı ve sabit ivmeli hareket | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 6 | Eğik atış hareketi | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 7 | Eğik düzlemde hareket | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Enerjinin korunumu | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 10 | İki boyutlu çarpışmalar | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 11 | Eylemsizlik İlkesi | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 12 | Basit Harmonik Hareket | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 13 | Dönme Hareketi | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 14 | Atwood Makinesi | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 15 | Telafi Deneyleri | Deney yapma, Rapor hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sungur, R. (2009) Temel Fizik Deneyleri Laboratuvar Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. | |
| 2 | Erk, A. Ş. (1998) Temel Fizik Deneyleri, Yıldız Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Temel fizik laboratuvar malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 25 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 14 | 0,5 | 25 |
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 14 | 0.5 | 25 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 25 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 9 | 9 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||