|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLBAHAR BİLGİÇ (glbhrblg@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sonunda, malzemelerin manyetik, elektriksel ve optik özelliklerinin teorik ve pratik boyutlarıyla anlaşılması ve bunların endüstriyel ve bilimsel uygulamalarının yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır. Güncel teknolojik gelişmeler ışığında, malzeme biliminin farklı alanlarda kullanımına dair kapsamılı bir bakış kazandırılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzemelerin manyetik, optik ve elektriksel özelliklerini teorik ve uygulamalı olarak analiz edebilme becerisi kazanılır. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı malzeme türlerinin fiziksel özelliklerini endüstriyel ve bilimsel uygulamalardaki işlevselliği ile ilişkilendirme yetkinliği geliştirilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güncel teknolojiler ışığında malzeme biliminin yenilikçi kullanım alanlarına dair eleştirel bir bakış açısı oluşturulur. |
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Manyetik, elektriksel ve optik özelliklerin teorik temelleri açıklanarak bu özelliklerin endüstriyel ve bilimsel uygulamalardaki rolü değerlendirilir. Uygulamalı örneklerle, güncel teknolojik gelişmeler ve yenilikçi malzeme kullanımına dair bilgi sağlanır. Bu sayede, malzeme biliminin farklı disiplinlerdeki önemi ve katkıları anlaşılır hale gelir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzemelerin sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | Manyetik Özelliklerin Temelleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | Manyetik Malzemelerin Davranışı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 | Elektriksel iletkenlik ve direnç | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 | Yük Taşıma Mekanizmaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 | Yalıtkanlar ve Dielektrik Özellikler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 | Dielektrik polarizasyonu, Kapasitörlerde malzeme kullanımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Optik Özelliklere Giriş | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 | Yansıma, kırılma ve soğurma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 | Optik Malzemelerin Temelleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 | Fiber optik malzemeler, LED ve lazer malzemeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 | Multifonksiyonel malzemeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 | Sensör ve aktüatör uygulamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 | Endüstriyel Kullanımlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Materials Science and Engineering: An Introduction" – William D. Callister, 2014 | |
2 | "Introduction to Solid State Physics" – Charles Kittel, 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |