|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hidrojen Teknolojileri dersinin amacı, öğrencilerin hidrojen ve ilgili teknolojiler hakkında temel bilgi ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci yenilenebilir enerjinin ve hidrojen enerjisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hidrojen üretim yöntemlerini bilir ve değerlendirebilir. |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hidrojen depolama yöntemleri ve sınırlamalarını bilebilir ve değerlendirir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yakıt pillerinin önemini, kullanım alanlarını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | hidrojenli enerji üreteçlerini ve termodinamiklerini bilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hidrojen ve üretim yöntemleri, hidrojen üretimi, hidrojen depolama ve sorunlar, yakıt pilleri, hidrojen enerji tüketimi, hidrojenli enerji üreteçleri, geleceğin yakıtı hidrojen, hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği, hidrojen sistem seçimi konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yenilenebilir enerjinin ve hidrojenin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Hidrojen ve üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Hidrojen üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Hidrojen depolama ve sorunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Yakıt pilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Yakıt pillerinin üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Yakıt pillerinin kullanım alanları, avantajları dezavantajları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hidrojen enerjinin kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Hidrojen enerji tüketimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Hidrojenli enerji üreteçleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Geleceğin yakıtı hidrojen | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Hidrojen sistem seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Ni-MH pilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hydrogen as a Future Energy Carrier by Andreas Züttel (Editor), Andreas Borgschulte (Editor), Louis Schlapbach (Editor), 2008, Wiley | |
| 2 | Introduction to Hydrogen Technology by Roman J. Press, K. S. V. Santhanam, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, 2008, Wiley | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, tahta. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||