Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-158 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-158 Adı: SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, spor endüstrisinde pazarlama ve sponsorluk kavramlarını tanıtarak, öğrencilere bu alandaki temel prensipleri ve uygulamaları öğretmektir. Öğrencilerin, spor pazarlaması stratejilerini geliştirme, spor tüketicisinin davranışlarını anlama ve etkili sponsorluk anlaşmaları yapma becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Spor pazarlamasının temel kavramlarını ve genel pazarlama unsurlarının spor endüstrisine uygulanmasını anlama. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Spor pazarlarının analizi ve spor tüketicisinin davranışlarını değerlendirme. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Spor pazarlaması karmasının (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) özelliklerini ve uygulama biçimlerini kavrayarak, etkili pazarlama stratejileri oluşturma. PÇ-9 Uluslararası spor politikalarını ve yönetim stratejilerini anlayarak, bu alanda çalışmalar yapabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Spor sponsorluğunun prensiplerini anlayarak, sponsorluk anlaşmalarını planlama ve yönetme becerisi kazanma. PÇ-9 Uluslararası spor politikalarını ve yönetim stratejilerini anlayarak, bu alanda çalışmalar yapabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Spor medyası ve halkla ilişkiler konularında stratejiler geliştirme ve uygulama yetkinliği kazanma. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Spor pazarlamasının tanımı, önemi ve spor endüstrisindeki yeri, spor pazarlarının analizi, pazarlama araştırma teknikleri ve stratejik planlama, tüketici davranış teorileri, spor tüketicisinin karar verme süreçleri ve pazar segmentasyonu, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejileri, sponsorluk türleri, sponsorluk anlaşmalarının yönetimi ve etkinliği, spor medyasının rolü, halkla ilişkiler stratejileri ve medya ile etkileşim, spor pazarlamasında etik ilkeler ve yasal düzenlemelerin öğretilmesini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Spor pazarlamasına giriş: Tanım, önemi ve spor endüstrisindeki yeri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
2 Spor pazarlarının analizi: Temel kavramlar ve araçlar Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
3 Pazarlama araştırma teknikleri ve stratejik planlama Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
4 Spor tüketicisinin davranışları: Teoriler ve karar verme süreçleri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
5 Pazar segmentasyonu: Spor tüketicilerini hedefleme stratejileri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
6 Spor pazarlaması karması: Ürün geliştirme ve fiyatlandırma stratejileri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
7 Dağıtım ve tutundurma stratejileri: Medya ve halkla ilişkiler uygulamaları Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
8 Ara Sınav
9 Sponsorluk türleri: Spor endüstrisinde sponsorluk uygulamaları Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
10 Sponsorluk anlaşmalarının planlanması ve yönetimi Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
11 Sponsorluk etkinliği: Ölçüm ve değerlendirme yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
12 Spor medyasının rolü ve halkla ilişkiler stratejileri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
13 Spor pazarlamasında etik ilkeler ve yasal düzenlemeler Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
14 Uygulamalı proje sunumları: Spor pazarlaması ve sponsorluk stratejileri Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
15 Genel tekrar ve tartışmalar Anlatım ve Tartışma, Pazarlama Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları, Sponsorluk Stratejileri ve Planlama Çalışmaları, Grup Çalışmaları ve Proje Geliştirme, Vaka Çalışmaları ve Problem Çözme.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 156