|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇAĞRI TÜZEMEN (cagrituzemen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin üç boyutlu yazıcı konularında temel bilgileri öğrenmeleri, 3B yazıcı yöntemlerinin esaslarını kavramaları, 3B yazıcı için tasarım kurallarının ve sınırlarının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üç boyutlu yazıcı teknolojilerinin temel prensiplerini ve farklı üretim yöntemlerini açıklayabilir.. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
DÖÇ-2 | Üç boyutlu yazıcılar ile üretim süreçlerini planlar ve uygun yazılım araçlarını kullanarak 3D modelleme yapabilir.. |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
DÖÇ-3 | Farklı 3D yazıcı türleri ve malzemeler arasında uygulama gereksinimlerine göre karşılaştırma yapabilir ve uygun seçimi gerçekleştirebilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Üç boyutlu yazıcıların temel prensipleri, bileşenleri ve çalışma şekli hakkında bilgi verilmesi. Üç boyutlu yazıcılarla fiziksel nesneler üretme sürecini öğretmek, baskı ayarları, malzeme seçimi ve kalite kontrol hakkında bilgi verilmesi. Üç boyutlu yazıcıların endüstri, sağlık, eğitim, inşaat ve diğer alanlardaki uygulamalarını tanıtarak, teknolojinin gelecekte nasıl evrilebileceği hakkında farkındalık kazandırmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3 boyutlu yazıcıların tarihçesi | Anlatım, soru-cevap |
2 | Baskı yöntemleri | Anlatım, soru-cevap |
3 | Yazıcıların çeşitleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | 3 boyutlu yazıcılarda kullanılan malzemeler | Anlatım, soru-cevap |
5 | Polimer malzeme esaslı yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
6 | Toz metal esaslı yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
7 | Çift malzemeli yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Topoloji optimizasyonu | Anlatım, soru-cevap |
10 | Üretken tasarım | Anlatım, soru-cevap |
11 | 3 boyutlu yazıcılar için tasarım kriterleri | Anlatım, soru-cevap |
12 | Polimer malzeme esaslı ürün tasarımı | Anlatım, soru-cevap |
13 | Toz metal esaslı ürün tasarımı | Anlatım, soru-cevap |
14 | Destek yapıları | Anlatım, soru-cevap |
15 | Proses simülasyonları | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gibson, I., Rosen, D. W., Stucker, B., & Khorasani, M. (2021). Additive manufacturing technologies. Cham, Switzerland: Springer. | |
2 | Tasarım Felsefesini Değiştiren Yeni Bir İmalat Anlayışı - EKLEMELİ İMALAT, Evren Yasa, Oğuzhan Yılmaz, M. Cengiz Kayacan, İbrahim Etem Saklakoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2024 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |