|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇAĞRI TÜZEMEN (cagrituzemen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin üç boyutlu yazıcı konularında temel bilgileri öğrenmeleri, 3B yazıcı yöntemlerinin esaslarını kavramaları, 3B yazıcı için tasarım kurallarını öğrenmeleri ve 3B yazıcıların sınırlarını bilmeleri, 3B yazıcı proses parametrelerini öğrenerek ürün tasarımında dikkate almaları, problemleri daha üretim aşamasına geçmeden proses simülasyonları ile görmeleri ve tasarlanan ürünleri 3B baskı cihazlarında üreterek, üretim becerisine sahip makine mühendislerinin yetiştirilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 3 boyutlu yazıcı teknolojisinin esaslarını ve sınırlarını öğrenerek üretilecek ürün için üretim yöntemi seçebilme becerisi |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 3 boyutlu yazıcılar için tasarım kurallarını öğrenerek CAD ortamında ürün tasarlama becerisi, proses simülasyonu yapabilme becerisi; |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Üç boyutlu yazıcıların temel bilgilerini, yöntemlerin, tasarım kurallarını ve kısıtlamalarını kavratmak. Polimer ve toz malzeme esaslı yazıcıları öğrenmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3 boyutlu yazıcıların tarihçesi | Anlatım, soru-cevap |
2 | 3 boyutlu baskı yöntemleri | Anlatım, soru-cevap |
3 | 3 boyutlu yazıcıların çeşitleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | 3 boyutlu yazıcılarda kullanılan malzemeler | Anlatım, soru-cevap |
5 | Polimer malzeme esaslı yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
6 | Toz metal esaslı yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
7 | Çift malzemeli yöntemler | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Topoloji optimizasyonu | Anlatım, soru-cevap |
10 | Üretken tasarım | Anlatım, soru-cevap |
11 | 3 boyutlu yazıcılar için tasarım kriterleri | Anlatım, soru-cevap |
12 | Polimer malzeme esaslı ürün tasarımı | Anlatım, soru-cevap |
13 | Toz metal esaslı ürün tasarımı | Anlatım, soru-cevap |
14 | Destek yapıları | Anlatım, soru-cevap |
15 | Proses simülasyonları | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gibson, I., Rosen, D. W., Stucker, B., & Khorasani, M. (2021). Additive manufacturing technologies. Cham, Switzerland: Springer. | |
2 | Tasarım Felsefesini Değiştiren Yeni Bir İmalat Anlayışı - EKLEMELİ İMALAT, Evren Yasa, Oğuzhan Yılmaz, M. Cengiz Kayacan, İbrahim Etem Saklakoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2024 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |