|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere farklı spor branşlarında maç ve yarışma analiz yöntemlerini öğretmek, bu analizleri antrenman planlamasında ve performans geliştirmede kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Aynı zamanda, öğrencilere analitik düşünme, veri toplama, analiz etme ve raporlama yetkinlikleri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maç ve yarışma analizlerinin temel kavramlarını anlama ve tanımlama. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı spor branşlarında teknik, taktik ve performans analizlerini gerçekleştirebilme. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern video analiz yazılımlarını kullanarak spor etkinliklerini analiz etme becerisi geliştirme. |
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Rakip analizi yaparak taktiksel karar alma süreçlerini destekleme. |
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Maç ve yarışma analiz verilerini raporlama ve antrenman programlarına entegre etme becerisi kazanma. |
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Analitik düşünme ve problem çözme becerilerini sporda performans geliştirme bağlamında uygulama. |
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Spor bilimleri ve antrenörlük alanında yenilikçi teknolojileri ve yöntemleri takip edebilme. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, maç ve yarışma analizine giriş kapsamında tanımlar ve temel kavramları kapsar; sporda performans analizi yöntemlerini, video analiz tekniklerini ve yazılımlarını içerir; teknik ve taktik analizi spor dalına özgü uygulamalarla ele alır; bireysel ve takım sporlarında maç analizi süreçlerini, veri toplama araçlarını ve analitik sistemleri kapsar; rakip analizi uygulamalarını, performans izleme ve geliştirme süreçlerinde analizlerin kullanımını içerir; analiz sonuçlarının raporlanması ve sunumu ile antrenman programlarında analitik verilerin uygulanmasını kapsamlı bir şekilde ele alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Maç ve yarışma analizine giriş: Tanımlar ve temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Sporda performans analizi yöntemleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Video analiz teknikleri ve yazılımlarına giriş | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Teknik ve taktik analizin temel ilkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Bireysel spor dallarında maç ve yarışma analizi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Takım sporlarında maç ve yarışma analizi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Veri toplama araçları ve analitik sistemlerin kullanımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rakip analizi uygulamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Performans izleme ve geliştirme süreçlerinde analizlerin rolü | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Analiz sonuçlarının raporlanması ve sunumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Antrenman programlarına analitik verilerin entegrasyonu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Analitik düşünme ve problem çözme uygulamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | İleri düzey video analiz teknikleri ve yazılım uygulamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Proje sunumları ve grup çalışmaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |