|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YUSUF FİDAN (yusuffidan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Rus dilinde temel yeterliliğe ulaşmak için konuşma, yazma, okuma ve dinleme yetkinliklerinin kazanılması zorunludur. İlk olarak, Rus alfabesi ve telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallara aşina olunmalıdır. Müfredat, öğrencilerin basit ve birleşik cümleler kurabilmelerine, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerine odaklanan bir dizi kelime ve temel dilbilgisi kuralını içerecektir. Program, öğrenme sevgisi aşılamak ve Rus kültürüne bir giriş sağlamak için tasarlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şu unsurlar tanıtılır: kişisel sunum, genel kalıplar, şimdiki zaman formu ve fiil çekimleri, isimler ve isim cinsiyeti. Şimdiki zaman haricinde günlük plan yapma becerisi de geliştirilir. Geçmiş, farklı ortamlarda ve iş yerlerinde 'zaman' gibi yapılarla ifade edilir. Bunu yapabilme becerisinin gelişimi de geliştirilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kiril alfabesi. | Açıklama, uygulama. |
2 | Kiril alfabesi Selamlama ifadeleri. Basit cümleler kurma. “Bu kim? Bu nedir?” soru formu | Açıklama, uygulama. |
3 | Selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri. Kendinizi tanıtma. Rusçada şahıs zamirleri. Basit cümleler kurma. | Açıklama, uygulama. |
4 | Rusça cins kategorisi. Basit cümle yapısı. Bağlaç “тоже”, 'de'. | Açıklama, uygulama. |
5 | “Kimin?” sorusu. İyelik zamirleri. Cümle yapısı. | Açıklama, uygulama. |
6 | “Nerede?” sorusu. “Hayır, bu ...” ifadesini kullanarak cümle kurma. | Açıklama, uygulama. |
7 | Sayılar. Haftanın günleri. Mevsimler. | Açıklama, uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsimlerin çoğul hali. Alıştırmalar. İyelik zamirlerinin ve soruların çoğul hali. | Açıklama, uygulama. |
10 | İsimlerin çoğul hali. Alıştırmalar. İyelik zamirlerinin ve soruların çoğul hali. | Açıklama, uygulama. |
11 | Rusçada Geniş Zaman. Alıştırmalar. | Açıklama, uygulama. |
12 | Rusçada Geçmiş Zaman. Alıştırmalar. Diyaloglar. | Açıklama, uygulama. |
13 | Diyaloglar. | Açıklama, uygulama. |
14 | Genel Tekrar. Alıştırmalar | Açıklama, uygulama. |
15 | Genel Tekrar. Alıştırmalar | Açıklama, uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Student Book 1 Russian Step By Step Beginner School Edition Editors: Ellen Weaver, Anna Watt | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |