|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMİHAN TOPDAĞ (ismihantopdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Japonca dili edinimi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük konuşmalarda sık kullanılan ifadeleri anlayıp kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişisel deneyimlerini ve günlük yaşamlarını basit cümlelerle anlatabilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Japon kültürü, gelenekleri ve sosyal normlar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-15 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Japonca 1'in devamı olup, öğrencilerin Japonca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini daha da geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında daha karmaşık cümle yapıları öğretilerek kelime dağarcığı genişletilecek ve günlük konuşmalar üzerine pratik yapılacaktır. Kanji karakterleri, kibar ifadeler ve Japon kültürü hakkında bilgiler de dersin önemli bir parçası olacaktır. Ayrıca geçmiş zaman fiilleri, soru sorma ve yön tarif etme konuları işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel dilbilgisi, cümle yapıları | Anlatma Yöntemi |
2 | Yaygın fiiller, zaman ifadeleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Fiyat sorma, ödeme yapma | Anlatma Yöntemi |
4 | Yön sorma ve anlama | Anlatma Yöntemi |
5 | Geçmiş zaman fiillerinin tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
6 | Beğeni, hoşlanma, sıfat kullanımı | Anlatma Yöntemi |
7 | Buluşma ayarlama, program tartışma | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlişkileri tanımlama, iyelik ifadeleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Japon kültürel etkinlikleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Resmi ve gayri resmi yazışma | Anlatma Yöntemi |
12 | Gelecek zaman ifadeleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Otel rezervasyonu, ulaşım araçları kullanımı | Anlatma Yöntemi |
14 | Kibar dil ve ifadeler | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme ve sınav | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Minna no Nihongo II" – 3A Corporation | |
2 | "Genki II: An Integrated Course in Elementary Japanese" – Eri Banno & Yoko Ikeda | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
"Japanese for Busy People II" – AJALT Japon Medya Kaynaklarından Seçili Makaleler ve Videolar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |