|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnsan doğasına dair sosyal ve beşeri bilimleri etkileyen temel fikirleri tanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Psikolojideki yaklaşımların temelindeki insan doğasına dair varsayımları tespit eder. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Psikolojide bireyci anlayışların yaygınlaşmasını sağlayan insan doğasına dair fikirleri tanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Psikolojideki bireyciliğe alternatif olarak görülebilecek ilişkisel insan doğasına dair fikirleri tanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İnsan doğasına dair fikirler neden önemli? | |
| 2 | Psikolojide bireyci insan doğasının hakimiyeti | |
| 3 | Konfüçyüsçülük | |
| 4 | Hinduizm | |
| 5 | Budizm | |
| 6 | Platon ve Aristoteles | |
| 7 | Genel Değerlendirme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hıristiyanlık ve İslam | |
| 10 | Tarihsel ara dönemde insan doğasına dair fikirler | |
| 11 | Kant ve Marx | |
| 12 | Freud ve Sartre | |
| 13 | İnsan Doğası hakkında Darwinci Teoriler | |
| 14 | İnsan Doğası ve Feminist Teori | |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Stevenson, L. Haberman, D. L. Wright, P. M. & Witt, C. (2020). İnsan doğası üzerine on üç teori. (D. Tanla, Çev.). The Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||