| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bilimsel bir metni okuyup, anlayabilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Bilimsel bir fikri farklı kelime ve cümle yapısı ile ifade edebilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Bilimsel bir metni kontrol edip yazım, dilbilgisi, noktalama ve kelime hatalarını düzeltebilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Akademik bir metni okuyup anlama becerileri, metnin önemli kısımlarını kavrayıp özet çıkrma, metni farklı sözcüklerle ifade etmek, akademik yazımda kullanılan bazı kurallar, resmi mektup yazım kuralları. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Bilimsel bir metni okuyup anlama |
Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Bilimsel bir metni okuyup anlama |
Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Farklı kaynaklardan edinilen bilgiyi etkin bir şekilde özetlemek |
Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Farklı kaynaklardan edinilen bilgiyi etkin bir şekilde özetlemek |
Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Farklı kaynakları sentezleyerek bir yazı yazmak |
Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Farklı kaynakları sentezleyerek bir yazı yazmak |
Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Bilimsel bir yazıda bütünlük sağlamak için gerekli bağlaç ve belirteçleri kullanmak |
Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Resmi bir email/mektup yazmak |
Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Resmi bir email/mektup yazmak |
Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Bir düşünceyi farklı kelime ve dilbilgisi ifadeleri kullanarak ifade etmek |
Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Bir düşünceyi farklı kelime ve dilbilgisi ifadeleri kullanarak ifade etmek |
Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Bir düşünceyi farklı kelime ve dilbilgisi ifadeleri kullanarak ifade etmek |
Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Bir metni kontrol edip yazım, dilbilgisi, noktalama ve kelime hatalarını düzeltmek |
Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Bir metni kontrol edip yazım, dilbilgisi, noktalama ve kelime hatalarını düzeltmek |
Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Bixby, J., Caplan, N., Brooks, M., & Craven, M. (2020). Q: Skills for Success 3E Reading and Writing Level 5. Oxford University Press. |
| 2 |
Konu ile ilgili makale veya metinler |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| İngilizce akademik metin örnekleri |