Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT512 - EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)

Kodu: EGT512 Adı: EĞİTSEL YAPAY ZEKA UYGULAMASI GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİMDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ(TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere eğitimde yapay zeka uygulamaları geliştirme yetkinliklerini kazandırmaktır. Ders, yapay zeka temelli eğitim araçları ve uygulamalarının tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konularında teorik bilgi ve pratik beceriler sunmayı hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitsel yapay zeka uygulamalarının temel ilkelerini ve teknolojilerini tanımlayabilir ve bu teknolojilerin eğitimde nasıl kullanılabileceğini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-8 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Makine öğrenmesi ve doğal dil işleme (NLP) gibi yapay zeka tekniklerini kullanarak öğrenci verileriyle çalışabilir ve kişiselleştirilmiş eğitim deneyimleri oluşturabilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Eğitsel yapay zeka tabanlı bir uygulama tasarlayabilir, geliştirilebilir ve bu uygulamanın eğitsel süreçlere nasıl entegre edileceğini gösterebilir. PÇ-1 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitimde yapay zeka teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitimde yapay zeka teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitimde yapay zeka teknolojileri ile farklı disiplinleri bütünleştirir.
PÇ-10 Eğitim ortamlarında yapay zeka tabanlı uygulamaları tasarlayabilir ve geliştirebilir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında yapay zeka teknolojilerini etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Eğitsel bağlamda makine öğrenmesi, derin öğrenme ve büyük veri analitiği yöntemlerini etkin şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitsel Yapay Zeka'ya Giriş ve Yapay Zeka Destekli Eğitim Uygulamaları, Öğrenci Profilleme ve Veri Analizi ile Kişiselleştirilmiş Öğrenme Yolları, Doğal Dil İşleme (NLP) ile Eğitimde Otomatik Geribildirim, Yapay Zeka ile Uyarlanabilir Eğitim Sistemleri, Makine Öğrenmesi ile Eğitimde Başarı Tahmini
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitsel Yapay Zeka'ya Giriş ve Eğitimdeki Kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Yapay Zeka Temelleri: Makine Öğrenmesi ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Yapay Zeka Temelleri: Makine Öğrenmesi ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Yapay Zeka Temelleri: Makine Öğrenmesi ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Doğal Dil İşleme (NLP) ve Eğitimde Kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Doğal Dil İşleme (NLP) ve Eğitimde Kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Doğal Dil İşleme (NLP) ve Eğitimde Kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Profilleme ve Kişiselleştirilmiş Öğrenme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Öğrenci Profilleme ve Kişiselleştirilmiş Öğrenme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Akıllı Eğitim Sistemlerinin Tasarımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Akıllı Eğitim Sistemlerinin Tasarımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Uyarlanabilir Öğrenme ve İçerik Kişiselleştirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Uyarlanabilir Öğrenme ve İçerik Kişiselleştirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Proje Sunumları ve Geri Bildirim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning
2 Machine Learning for Education: Personalized Learning through Artificial Intelligence
3 Artificial Intelligence in Education: A Review
4 Learning with Artificial Worlds: Computer-Based Modeling in the Curriculum
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 30
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180