|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET KIRTAY (mehmet@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, CEREN BAŞTEMUR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersim amacı; 3 boyutlu modellemenin temelleri, 3 boyutlu uygulamalarının tanıtımı, 3 boyutlu uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları, temel objeler, hazır obje değiştiricileri, hazır obje değiştiricileri, hazır obje ile modelleme uygulaması, poligon modellemenin mantığı, poligon modelleme uygulaması, poligon modelleme uygulaması, mekan, ışıklandırma, obje malzemeleri ve uygulaması, render konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 3 boyutlu modelleme süreçleri, araçlar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olarak modelleme yazılımlarının kullanabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 3 boyutlu modelleme kullanarak görsel efektlerin nasıl oluşturulacağına dair temel bilgilerle projelerini destekleyebilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 3 boyutlu modelleme becerilerini kazanabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; 3 boyutlu modellemenin temelleri, 3 boyutlu uygulamalarının tanıtımı, 3 boyutlu uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları, temel objeler, hazır obje değiştiricileri, hazır obje değiştiricileri, hazır obje ile modelleme uygulaması, poligon modellemenin mantığı, poligon modelleme uygulaması, poligon modelleme uygulaması, mekan, ışıklandırma, obje malzemeleri ve uygulaması, render; konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modellemeye Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | 3B Arayüz Ve Araçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | 3B Program Genel Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | 3B Modelleme Çalışma Ekranları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | 3B programı ve Objeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | 3 Boyutlu Yüzey Oluşturma Teknikleri Parametre Düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | 3 Boyutlu Yüzey Oluşturma Teknikleri Parametre Düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3B Modelleme Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | 3B Modelleme Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Mimari Modellemede Kullanılan Objeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Mimari Modellemede Kullanılan Objeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | 3B Tasarımda Bileşik Nesneler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | 3B oluşturma alanlarında Işıklar ve Kameralar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | 3B Materyal Geliştirme ve Düzenleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demir, Ş. (2024). Yeni başlayanlar için 3D Studio Max. Kodlab | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |