Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM227 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM227 Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET YAŞAR ARCA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, medya ve dijital platformların düşünce, inanç, tutum, değerler ve yaşam biçimleri üzerindeki etkilerini ele alarak öğrencilerin medya ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında medya ve dijital içeriklerde yer alan cinsiyetçi, ırkçı ve ayrımcı söylemler ile algoritmik önyargılar tartışılacak; görsel iletişim, çevrimiçi bilgilenme, bilginin toplumsal değeri ve ömür boyu öğrenme gereksinimi üzerinde durulacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medya ve dijital okuryazarlık kavramlarını, kuramsal temellerini ve tarihsel gelişim sürecini açıklayabilme. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dijital ortamda bilgiye erişim, doğrulama ve güvenilirlik değerlendirme becerilerini uygulayabilme. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel bakış açısıyla analiz edebilme. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Dijital medya kullanımında etik ilkeleri ve toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek özgün içerikler üretebilme. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste medya ve dijital okuryazarlık kavramları, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi, temel modelleri ve uygulama alanları ele alınmaktadır. Dijital vatandaşlık, veri güvenliği, siber zorbalık, değerler ve ahlaki gelişim konuları tartışılarak öğrencilerin medya ve dijital içeriklere eleştirel bakış geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Medyanın ve okuryazarlık kavramlarının incelenmesi Konu anlatımı, tartışma, sunum
2 Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları Konu anlatımı, tartışma, sunum
3 Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı Konu anlatımı, tartışma, sunum
4 Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri Konu anlatımı, tartışma, sunum
5 Dijital okuryazarlık ve Dijital Vatandaşlık Konu anlatımı, tartışma, sunum
6 Veri Güvenliğinin Sağlanması Konu anlatımı, tartışma, sunum
7 Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık Değerler, ahlaki gelişim ve internet Konu anlatımı, tartışma, sunum
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
10 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
11 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
13 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
15 Öğrenci Sunumları ve Tartışma Konu anlatımı, tartışma, sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnal, K.(2014) Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Say yayınları
2 Çeşitli internet ve dijital kaynaklar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 7 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 14 2 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 79