|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET YAŞAR ARCA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, medya ve dijital platformların düşünce, inanç, tutum, değerler ve yaşam biçimleri üzerindeki etkilerini ele alarak öğrencilerin medya ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında medya ve dijital içeriklerde yer alan cinsiyetçi, ırkçı ve ayrımcı söylemler ile algoritmik önyargılar tartışılacak; görsel iletişim, çevrimiçi bilgilenme, bilginin toplumsal değeri ve ömür boyu öğrenme gereksinimi üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medya ve dijital okuryazarlık kavramlarını, kuramsal temellerini ve tarihsel gelişim sürecini açıklayabilme. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dijital ortamda bilgiye erişim, doğrulama ve güvenilirlik değerlendirme becerilerini uygulayabilme. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel bakış açısıyla analiz edebilme. |
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Dijital medya kullanımında etik ilkeleri ve toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek özgün içerikler üretebilme. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste medya ve dijital okuryazarlık kavramları, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi, temel modelleri ve uygulama alanları ele alınmaktadır. Dijital vatandaşlık, veri güvenliği, siber zorbalık, değerler ve ahlaki gelişim konuları tartışılarak öğrencilerin medya ve dijital içeriklere eleştirel bakış geliştirmeleri amaçlanmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Medyanın ve okuryazarlık kavramlarının incelenmesi | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
2 | Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
3 | Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
4 | Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
5 | Dijital okuryazarlık ve Dijital Vatandaşlık | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
6 | Veri Güvenliğinin Sağlanması | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
7 | Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık Değerler, ahlaki gelişim ve internet | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
10 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
11 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
12 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
13 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
14 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
15 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnal, K.(2014) Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Say yayınları | |
2 | Çeşitli internet ve dijital kaynaklar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 7 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |