Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kuruluş

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.03.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Görsel İletişim ve Tasarım alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS Yüksek Öğretime Giriş sınavında başarılı olmak gereklidir. Öğrencilerin sınav sonucunda aldıkları puanın en az taban puanı almış olması gerekir. Resim Bölümü Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlı değildir.Ayrıca üniversite bünyesinde yapılacak olan iki aşamalı özel yetenek sınavından da belirlenen puanı almış olmak şarttır.Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan YGS Sınavı sonuç belgesi.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünde lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünde ; yaratıcılık, estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin alanlarında güçlü bir sanatçı, tasarımcı ve araştırmacı olması, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması, amaçlanmaktadır. Bölümümüz, güçlü tarih bilinci ile yenilikçi, altyapısı güçlü, özgür yaratma becerisine sahip bireyler yetiştirirken, kültürel kimliği evrensel dünya düzeni içinde koruyan, üretken, paylaşımcı bir sanat anlayışına sahiptir. Bu doğrultuda hedefimiz, araştıran, sorgulayan, tartışan, eleştiren, ülke ve dünya kültürüne katkıda bulunabilecek sanatçı ve tasarımcı adayları yetiştirmektir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir.
PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir.
PÇ-17 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular.
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. X X X X X
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X X X X X X X X
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. X X X X X
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X X
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. X X
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X X
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X X
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. X X X X X X
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. X X X X X X
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. X X X X X X
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. X X X X X X
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. X X X X X X
Duyusal algıyı somutlaştırır. X
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. X
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. X
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X X
Kendi çalışmalarını sorgular. X
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. X X X X X
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. X X
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. X X X X X
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. X X
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X X X
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. X
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. X X X X X X
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. X X
Estetik farkındalığa sahiptir. X X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x x x x x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 3 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 4 x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 6 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 7 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 9 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 3 x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 4 x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5 x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Duyusal algıyı somutlaştırır. 6 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 1 x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 2 x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 3 x x x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Kendi çalışmalarını sorgular. 1 x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 2 x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 3 x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2 x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3 x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 x x x x x x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 2 x x x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalığa sahiptir. 4 x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünden mezun olanlar, aldıkları dört yıllık eğitimleri sonunda, medya sektörünün tüm alanlarında çalışabilecek yeterliliğe sahip olurlar. Dolayısıyla reklam, grafik tasarım, sinema, televizyon, gibi medya alanlarında gerek devlet gerekse özel sektörde istihtam olanaklarına sahiptirler. Ayrıca Master ve Doktora eğitimlerini tamamlayıp akademisyen olabilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT109 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GİT105 DESEN 1 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 6
KRP101 KARİYER PLANLAMA 1 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GİT117 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI I 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GİT103 TEMEL TASARIM I 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 8
GİT115 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GİT107 UYGARLIK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GİT111 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT114 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
GİT216 MEDYA OKURYAZARLIĞI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GİT102 SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
GİT118 SOSYOLOJİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
GİT110 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GİT104 TEMEL TASARIM II 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 8
GİT108 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
GİT116 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT209 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 1 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 6
GİT221 ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
GİT205 PAZARLAMA VE MARKA İLETİŞİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
GİT203 TEMEL FOTOĞRAF 1 Saat 3 Saat 2 Güz Zorunlu 6
GİT201 TİPOGRAFİ 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 6
GİT327 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3. DÖNEM - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT302 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
GİT308 FOTOGRAFİ VE PROFESYONEL FOTOĞRAFÇILIK 2 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
GİT207 GRAFİK TASARIM STÜDYO I 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
GİT218 REKLAMCILIK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
GİT323 SOSYAL PSİKOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
GİT226 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4. DÖNEM - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT206 GÖSTERGEBİLİM 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
GİT303 PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
GİT210 VİDEO DÜZENLEME 3 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 8
GİT423 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5. DÖNEM - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 12
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT319 DİJİTAL İLLÜSTRASYON 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
GİT305 FİLM YAPIMI 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
GİT304 GRAFİK TASARIM STÜDYO II 3 Saat 1 Saat 3 Bahar Zorunlu 8
GİT324 MARKA YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
GİT403 YENİ MEDYA YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
GİT428 SEÇMELİ DERS HAVUZU 6. DÖNEM - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 8
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT417 ELEŞTİREL DÜŞÜNCE VE MEDYA OKUMALARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
GİT415 BİTİRME PROJESİ 1 3 Saat 1 Saat 4 Güz Zorunlu 14
GİT406 İLETİŞİM KAMPAYA ANALİZLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
GİT426 SEÇMELİ DERS HAVUZU 7. DÖNEM - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 8
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT410 BİTİRME PROJESİ 2 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Zorunlu 14
GİT414 PORTFOLYO TASARIMI 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Zorunlu 8
GİT430 SEÇMELİ DERS HAVUZU 8. DÖNEM - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 8
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS HAVUZU 3. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT211 BASKI SANATI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT222 ETKİLİ KONUŞMA 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
GİT219 HEYKEL 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT213 İKNA EDİCİ İLETİŞİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT113 İLETİŞİM KURAMLARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
GİT217 MALZEME BİLGİSİ 1 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT215 RESİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT208 TASARIM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
GİT422 YENİ MEDYA VE PLANLAMA 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 4. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT411 3D MODELLEME 1 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 6
GİT318 AMBALAJ TASARIMI 1 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GİT230 DENEYSEL TASARIM 1 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli
GİT226 FELSEFEYE GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli
GİT212 MÜZİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
GİT224 SERAMİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
GİT 230 YARATICI DÜŞÜNCE VE İMGELEM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
GİT 231 YAZARLIĞIN TEMELLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
GİT214 YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 5. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT325 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ 2 Saat 2 Saat 3 Güz Seçmeli 4
GİT421 GÜNCEL SANAT 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT204 İLLUSTRASYON 3 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 4
GİT307 İSTATİSTİK 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT314 MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT309 REKLAM ESTETİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT315 REKLAM ÖRNEK OLAY İNCELEMELERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT321 SAHNE VE SET TASARIMI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
GİT409 SERGİLEME TASARIMI 3 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 4
GİT402 SİNEMA VE TELEVİZYONDA GÖRSEL DÜZENLEME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
GİT301 STRATEJİK PLANLAMA 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 6. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT312 ANİMASYON TEKNİKLERİ 3 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GİT313 ANLATI TEKNİKLERİ VE SENARYO 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
GİT320 ARAYÜZ TASARIMI 3 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GİT316 BATI SANATI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
GİT418 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
GİT319 DİJİTAL İLLÜSTRASYON 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
GİT311 GİYSİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
GİT405 GÖRSEL ALGI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
GİT310 SANAT, KÜLTÜR VE TOPLUM 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
GİT322 TÜKETİCİ DAVRANIŞI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 7. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT424 BELGESEL YAPIMI 3 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 6
GİT408 DENEYSEL TİPOGRAFİ 3 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 6
GİT405 GÖRÜNTÜ ESTETİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
GİT412 İLERİ WEB TASARIMI 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
GİT417 OYUN TASARIMI 3 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli
GİT416 SANAT ELEŞTİRİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
GİT415 SES TASARIMI 3 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli
GİT223 TASARIM HUKUKU 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 8. DÖNEM

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GİT401 ENDÜSTRİYEL TASARIM 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
GİT416 İLETİŞİM ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli
GİT422 İNSAN HAKLARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli
GİT407 KISA FİLM 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
GİT413 KİNETİK TİPOGRAFİ 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
GİT420 MOBİLYA UYGULAMA TASARIMI 3 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
GİT419 SANAT VE KAVRAM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
GİT418 SİYASAL İLETİŞİM VE PROPAGANDA SANATI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli
GİT420 YARATICI TASARIM STRATEJİLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı.


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere 2 Profesör, 1 Doçent, 1 öğretim görevlisi ile 2 araştırma görevlisi mevcuttur. Bölümümüzde 1 adet sinema ve fotoğraf atölyesi, 2 adet teorik derslik, 2 adet üç boyutlu tasarım atölyesi, 4 adet atölye, 2 adet bilgisayar atölyesi bulunmaktadır. Gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda fiziki altyapı etkin olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Fakültemizde öğrencilerimizin kullanımına açık web tabanlı e-kütüphane bulunmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres : Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, Hacıbektaş 50800 NEVŞEHİR Web Adresi : http://gsf.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-441 34 55 Bölüm Başkanı : Prof.Dr. Fatih ÖZDEMİR Tel : 0-384-228 10 00 / 19034 e-mail : fatihozdemir@nevsehir.edu.tr