04/12/2019 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında ve 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişik 7/d2 maddesi uyarınca; Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Kozaklı Meslek Yüksekokulu bünyesine "Sosyal Hizmetler" programı açılması uygun görülmüştür. Kozaklı Meslek Yüksekokulu bünyesinde ‘Sosyal Hizmetler Programı’nın öğrenci alım başvurusu 28.04.2021 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında olumlu sonuçlanmıştır. YÖK’ün 30 öğrenci alım kontenjanı verdiği programımız 2021-2022 eğitim öğretim yılında ön lisans düzeyinde örgün eğitim olarak eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçe'dir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Sosyal Hizmetler alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Ön lisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. |
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır. |
Sosyal Hizmet ve Danışmanlık bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Ülkemizde sosyal hizmet uygulamalarının ihtiyaç duyduğu temel personel olan sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar en az dört yıllık eğitim veren fakülte veya eşdeğerindeki yükseköğretim kurumlarında yetişmektedir. Aynı alanda ihtiyaç duyulan ara eleman yetiştirilmesi ise Sosyal Hizmetler Ön Lisans Programlarında (Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü) gerçekleştirilmektedir. Sosyal Hizmet eğitimi mezunlarında geliştirilmek istenen temel nitelikler; insan ihtiyaçlarını karşılamada yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak, bireyi/bireyleri, aileyi, grupları, toplum ve toplulukları yeni kaynak ve sistemlerle buluşturarak güçlenmelerini temin etmek, mesleki rollerini kullanarak yardım talebinde bulunanların karşılaştıkları sorunlarla daha etkili baş etmelerini sağlamak ve içsel kaynaklarından da etkili bir şekilde yararlanmalarını kolaylaştırarak, arabuluculuk, eğiticilik, kolaylaştırıcılık yapmaktır. Sosyal hizmet, tüm çalışmalarında mesleki ve ahlaki etik ilkeler rehberliğinde hizmet vermektedir. Programımızın bütün mesleki derslerinde öğrencinin genel iletişim becerisine ek olarak bireysel farkındalığını artıracak, mesleki bilgi ve becerisini daha da zenginleştirecektir. Sosyal Hizmetler ön lisans programının amacı; evrensel ve kültürel değerler ışığında, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda sosyal hizmet bilgi, beceri ve değer bilgilerine sahip olan sosyal hizmet yardımcı elemanlarını kanıta dayalı karar alma ve uygulama sürecinde en iyi düzeye getirmektir. Sosyal hizmet eğitimi alan bireyler, kırsal ve kentsel alanda, kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinde düzenleyici, planlayıcı, uygulayıcı, etkili iletişim ve liderlik niteliklerini taşıyan ara elemanlar olarak çalışırlar. Bu ara elemanlar, korunmaya ihtiyacı olan çocuklar, yaşlılar, engelliler, suçlular, yoksullar, hastalar, işsizler ve mülteciler gibi çeşitli grupların sorunlarının çözümünde toplumsal cinsiyet eşitliğini benimseyerek bireylere, mesleki bilgi ve becerisiyle yardımcı olur; bu sorunların toplumsal olarak önlenmesi ve çözülmesi için kurumlar aracılığıyla ve toplum kaynaklarından yararlanarak çalışmalarını yürütür. |
PÇ-1 | Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. |
PÇ-2 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. |
PÇ-3 | Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-4 | Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
PÇ-5 | Sosyal hizmet alanındaki sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. |
PÇ-8 | Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
PÇ-9 | Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. |
PÇ-10 | Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. |
PÇ-11 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. |
PÇ-12 | Toplumdaki sosyal sorunlara yönelik bireylerin farkındalığını artıracak projeler üretir. |
PÇ-13 | Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. |
PÇ-14 | Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. |
PÇ-15 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. |
PÇ-16 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-17 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. |
PÇ-18 | İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. |
PÇ-19 | Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular. |
PÇ-20 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü iletişim kanallarıyla farklı düzeylerdeki birey, grup ve topluluklarla paylaşır. |
PÇ-22 | Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. |
PÇ-23 | İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
PÇ-24 | İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
PÇ-25 | Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır. |
PÇ-26 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
PÇ-27 | Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
PÇ-28 | Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. |
PÇ-29 | Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. |
PÇ-30 | Etkili iletişim kurar. |
PÇ-31 | Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
PÇ-32 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
PÇ-33 | Yabancı bir dil kullanarak sosyal hizmetler alanındaki uluslararası gelişmeleri takip eder. |
PÇ-34 | Sosyal hizmetler ile ilgili temel bilgisayar programları ve teknolojilerini kullanır. |
PÇ-35 | Gönüllülük çalışmalarına katılarak sosyal dayanışma konusunda bilgi sahibidir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 2 | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür. | 3 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler. | 2 | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Çocuk Evleri, Huzurevleri, Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Kreş ve Gündüz Bakımevleri, İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Toplum Merkezleri, ŞÖNİM ve Kadın Sığınma Evleri, Yaşlı Dayanışma Merkezleri, Çocuk ve Gençlik Merkezi, Ergen Danışma Merkezi, Milli Eğitim Bakanlığı, Meslek Eğitim Merkezleri, Kredi ve Yurtlar Kurumu, Adalet Bakanlığı, Denetimli Serbestlik Müdürlükleri, Aile ve Çocuk Mahkemeleri, Cezaevleri, Çocuk Mahkemeleri, Çocuk Eğitim Evi, Adli Tıp Kurumu, Üniversiteler, Hastaneler, AMATEM - ÇAMATEM, Jandarma ve Emniyet Birimlerinin Çocuk Şube Müdürlükleri, Çocuk İzlem Merkezleri, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Göç İdaresi Müdürlükleri, Aile Danışma Merkezleri, Yerel Yönetimler ve Bağlı Birimlerinde, Kızılay - Yeşilay, Birleşmiş Milletler bünyesindeki Kuruluşların Türkiye Temsilcilikleri (UNICEF, UNFPA, UNHCR vb.), Sivil Toplum Örgütleri ve Vakıflar gibi hizmet veren kurum ve kuruluşlarda sosyal hizmet uzmanı gözetiminde çalışabilirler. |
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı olan meslek yüksekokul mezunları aşağıda belirtilen lisans programlarında eğitimlerine devam edebilirler: •Sosyal Hizmet •Sosyoloji |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SHB104 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB103 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB101 | SOSYAL HİZMETLERE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SHB102 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SDH | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SHB111 | SOSYAL HİZMET KURULUŞLARI VE ALAN İNCELEMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SHB114 | SOSYAL HİZMETTE RAPOR YAZMA İLKE VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SHB112 | SOSYAL PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SHB115 | SOSYAL SORUNLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SHB113 | TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB207 | ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB203 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE 1 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB201 | İNSAN HAKLARI VE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB204 | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB206 | SOSYAL HİZMET MÜDAHALE VE YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB205 | SOSYAL POLİTİKA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SHB202 | STAJ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
SDH3 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB215 | GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SHB214 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE 2 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SHB218 | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SHB216 | SOSYAL HİZMET MEVZUATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SHB217 | SOSYAL HİZMETLERİN YAPISI VE YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SHB219 | SOSYAL HİZMETTE SAHA ARAŞTIRMALARI VE TOPLUMA HİZMET UYGULAM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SDH4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB106 | AİLE VE ÇOCUKLARLA SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB107 | ÇOKKÜLTÜRCÜ SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB109 | ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB110 | KARİYER PLANLAMASI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB105 | YAŞLILARLA SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB108 | YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB116 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB117 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB118 | GÖÇMEN VE SIĞINMACILARLA SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB121 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB119 | TÜRKİYE'DE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB120 | YEREL YÖNETİMLERDE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB212 | ADLİ SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB211 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB209 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB210 | PSİKİYATRİK SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB208 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SHB213 | SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHB227 | AFETLERDE PSİKOSOSYAL DESTEK HİZMETLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB220 | AİLE DANIŞMANLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GNÇ202 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB223 | KENT SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB221 | MADDE BAĞIMLILIĞI VE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB230 | OKUL SOSYAL HİZMETİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB225 | PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON HİZMETLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB232 | SOSYAL HİZMET TARİHÇESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB231 | SOSYAL HİZMETTE KORUMA VE BAKIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB224 | TIBBİ SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB226 | TOPLUMSAL CİNSİYET SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB222 | TOPLUMSAL KALKINMA VE SOSYAL HİZMET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB228 | YARATICI DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SHB229 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye sahip ve projeksiyon cihaz bulunan sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres: Bağlıca Mah. 825. Sokak No:14D Kozaklı NEVŞEHİR Telefon: 0384 471 45 75 --- 0384 228 10 00 Faks: 0384 471 45 85 Web Adresi: https://kozaklimyo.nevsehir.edu.tr/tr |