|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL KAÇAR (emelkacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1- Genetiğin temel kavramlarını öğretmek 2- Populasyon ve mutasyon genetiğini öğretmek 3- Bitki ve hayvan genetiğinin temel yasalarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1. Genetik biliminin ziraat mühendisliği alanındaki önemini ve en basitinden en gelişmişine kadar yaşamım özünde genlerin rol oynadığını öğrenebilir. |
PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki ve hayvan genetiğinin temel yasalarını öğrenir ve tarımsal alanda yeşil devrimin gerçekte genetik devrimin bir sonucu olduğunu anlayabilir. |
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-20 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kromozom, DNA ve genin moleküler düzeyde yapısını ve işleyişin öğrenebilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 4. Kantitatif, populasyon ve mutasyon genetiğini öğrenebilir. |
PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ile çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genetik biliminin tarihsel gelişimi, genetik kuramlar ve kavramlar, moleküler genetik, Kromozomdan DNA?ya - DNA?dan Gen?e, replikasyon, transkripsiyon ile genetik şifre ve protein sentezi, Mendel genetiği, fenotipik ve genotipik açılımlar, gen bağlılığı ve krossing-over, epistatik gen interaksiyonları, kantitatif genetik, populasyon genetiği, mutasyon genetiği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetiğin Tarihi, Temel Yasaları ve Kavramları | anlatım, soru ve cevap |
2 | Mendel Kalıtımı ve Çaprazlamalar | anlatım, soru ve cevap |
3 | Mendel Kalıtımı ve Çaprazlamalar | anlatım, soru ve cevap |
4 | Mendel Kalıtımı ve Çaprazlamalar | anlatım, soru ve cevap |
5 | Kontrol çaprazlama, Eksik Baskınlık, Eş Baskınlık, Pleiotropi, Çok Alellik | anlatım, soru ve cevap |
6 | Sitogenetik | anlatım, soru ve cevap |
7 | Kromozomlar ve Eşeyin Belirlenmesi, Eşeye Bağlı Kalıtım | anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mutasyon Genetiği | anlatım, soru ve cevap |
10 | Kromozom Sayısı ve Yapısındaki Değişiklikler | anlatım, soru ve cevap |
11 | Populasyon Genetiği | anlatım, soru ve cevap |
12 | Moleküler Genetik ve Klonlama | anlatım, soru ve cevap |
13 | Biyoteknoloji ve Gen Mühendisliği | anlatım, soru ve cevap |
14 | Biyoteknoloji ve Gen Mühendisliği | anlatım, soru ve cevap |
15 | Biyoteknoloji ve Gen Mühendisliği | anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baydar, H. ?Genetik? (Genişletilmiş 2. Baskı), Süleyman Demirel Üniversitesi, Yayın No: 23, Isparta, 2007. | |
2 | Yıldırım, A., Karadağ, Y.N., Kandemir,N., Sakin,M.A. ?Genetik?, Nobel Yayınları, Ankara, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1-Baydar, H. ?Genetik? (Genişletilmiş 2. Baskı), Süleyman Demirel Üniversitesi, Yayın No: 23, Isparta, 2007. 2- Yıldırım, A., Karadağ, Y.N., Kandemir,N., Sakin,M.A. ?Genetik?, Nobel Yayınları, Ankara, 2008. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |