|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL KAÇAR (emelkacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çiftlik hayvanı yetiştirme ile ilgili temel bilgileri edindirerek hayvan yetiştirme ve besleme ile ilgili karşılaşılacak problemleri çözmek ve fırsatları yakalamak, konvansiyonel ve organik yetiştiriciliğin farklılıklarını açıklamak. Organik yetiştiriciliğe geçiş aşamalarını tasarlamak, Organik hayvancılık işletmesinde işlerin planlanmasını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyada ve Türkiye'de yetiştirilen önemli büyükbaş, küçükbaş, kanatlı hayvan tür ve ırklarını tanıyabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Büyükbaş, küçükbaş, kanatlı hayvan tür ve ırklarının morfolojik ve fizyolojik karakterlerini tanımlayabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çiftliklerde yetiştirilen memeli hayvanların üremesi, üreme verimliliği ve kontrolü hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organik hayvan yetiştiriciliğinin önemi, Türkiye'de organik hayvancılığın problemleri, çiftlik hayvanlarının zoolojik sistemdeki yeri, evciltme, sığır, koyun, keçi, tavuk ırkları, besleme, bakım, seleksiyon, üreme, temel besin maddeleri, çiftlik hayvanlarının sindirim sistemleri ve besin maddelerinin metabolizması ve genel hayvan beslemenin temel prensipleri,yemlerin sınıflandırılması ile ruminant ve kanatlı hayvanların beslenmeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya ve Türkiye’de sığır yetiştiriciliği, Önemli sığır ırkları ve sığır işletmelerinin sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
2 | Organik sığır yetiştirme ve dikkat edilecek hususlar, sığırlarda üreme, buzağıların bakım ve büyütülmesi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
3 | Yetiştirme işleri, genç hayvan, kuru ve laktasyondaki ineklerin bakılıp beslenmesi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
4 | Sağım, sağım yöntemleri Sığırlarda süt miktar ve kalitesini etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
5 | İneklerin bakımı, tımar, kırkım, tırnak bakımı, yaş tayini, vücut ölçümleri | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
6 | İşletme ve sürü planlama, kayıt tutma, Sürü sağlığı, barınakları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
7 | Sığır besisi, beside kullanılan yöntemler, Besinin karlılığını etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Koyun yetiştiriciliğinin önemi, organik koyun yetiştiriciliği, ırklar, koyunlarda üreme | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
10 | Kuzu verimini artırılmasında çevresel ıslah, yetiştirme işleri | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
11 | Koyun barınakları, koyunların otlatılması | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
12 | Keçi yetiştiriciliğinin önemi. Keçi yetiştiriciliğinin Türkiye ve dünyadaki durumu, sorunları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
13 | Organik keçi yetiştiriciliği, keçi ırkları, keçilerde üreme | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
14 | Keçilerde yetiştirme işleri, keçilerde barındırma | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
15 | Keçilerde süt, et ve tiftik üretimi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şekerden, Ö., K. Özkütük. 1995. Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı: No: 122 | |
2 | Ekolojik, Organik Tarımda Hayvancılık, Prof. Dr. İbrahim AK, Dora Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksikyon cihazı, laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |