|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL KAÇAR (emelkacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çiftlik hayvanı yetiştirme ile ilgili temel bilgileri edindirerek hayvan yetiştirme ve besleme ile ilgili karşılaşılacak problemleri çözmek ve fırsatları yakalamak, konvansiyonel ve organik yetiştiriciliğin farklılıklarını açıklamak. Organik yetiştiriciliğe geçiş aşamalarını tasarlamak, Organik hayvancılık işletmesinde işlerin planlanmasını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyada ve Türkiye'de yetiştirilen önemli büyükbaş, küçükbaş hayvan tür ve ırklarını tanır. |
PÇ-2 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-11 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma. PÇ-13 Alanında karşılaştığı sorunları ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerisi sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Büyükbaş ve küçükbaş hayvan tür ve ırklarının morfolojik ve fizyolojik karakterlerini bilir. |
PÇ-2 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-11 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma. PÇ-12 Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım işlemlerini sürdürebilme, yapabilme, üretim yapabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çiftliklerde yetiştirilen memeli hayvanların üremeleri, üreme etkinlikleri, yaşam alanlarının özellikleri ve kontrolü, bakım, beslenme ve sağlık politikaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-11 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma. PÇ-12 Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım işlemlerini sürdürebilme, yapabilme, üretim yapabilme. PÇ-13 Alanında karşılaştığı sorunları ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerisi sunar. PÇ-15 Organik tarıma başlama, sürdürme, organik ürün sertifikası ve logosu almaya ilişkin gerekli başvuru işlemlerini bilebilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organik hayvan yetiştiriciliğinin önemi, Türkiye'de organik hayvancılığın problemleri, çiftlik hayvanlarının zoolojik sistemdeki yeri, evciltme, sığır, koyun, keçi, besleme, bakım, seleksiyon, üreme, temel besin maddeleri, çiftlik hayvanlarının sindirim sistemleri ve besin maddelerinin metabolizması ve genel hayvan beslemenin temel prensipleri, yemlerin sınıflandırılması ile ruminant hayvanların beslenmeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya ve Türkiye’de sığır yetiştiriciliği, Önemli sığır ırkları ve sığır işletmelerinin sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
2 | Organik sığır yetiştirme ve dikkat edilecek hususlar, sığırlarda üreme, buzağıların bakım ve büyütülmesi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
3 | Yetiştirme işleri, genç hayvan, kuru ve laktasyondaki ineklerin bakılıp beslenmesi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
4 | Sağım, sağım yöntemleri Sığırlarda süt miktar ve kalitesini etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
5 | İneklerin bakımı, tımar, kırkım, tırnak bakımı, yaş tayini, vücut ölçümleri | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
6 | İşletme ve sürü planlama, kayıt tutma, Sürü sağlığı, barınakları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
7 | Sığır besisi, beside kullanılan yöntemler, Besinin karlılığını etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Koyun yetiştiriciliğinin önemi, organik koyun yetiştiriciliği, ırklar, koyunlarda üreme | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
10 | Kuzu verimini artırılmasında çevresel ıslah, yetiştirme işleri | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
11 | Koyun barınakları, koyunların otlatılması | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
12 | Keçi yetiştiriciliğinin önemi. Keçi yetiştiriciliğinin Türkiye ve dünyadaki durumu, sorunları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
13 | Organik keçi yetiştiriciliği, keçi ırkları, keçilerde üreme | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
14 | Keçilerde yetiştirme işleri, keçilerde barındırma | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
15 | Keçilerde süt, et ve tiftik üretimi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şekerden, Ö., K. Özkütük. 1995. Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı: No: 122 | |
2 | Ekolojik, Organik Tarımda Hayvancılık, Prof. Dr. İbrahim AK, Dora Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksikyon cihazı, laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |