|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bilişim teknolojilerinin her dalında ihtiyaç duyulan ofis programlarının kullanımı ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük hayatta kullanılan belge ve yazıları kelime işlem programını kullanarak yazabilir ve düzenleyebilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hesap tablosu işlemlerini yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oluşturulan belgeler üzerinde gerekli düzeltme ve biçimlendirme işlemlerini yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | tablo ve dokümanları ve yazdırma işlemlerini yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bilgisayar ortamında sunum oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Kelime işlemci programını kullanmak 2. Elektronik tablolama programını kullanmak 3. Sunu hazırlama programını kullanmak 4. İnternet ve e-posta yönetim programlarını kullanmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı ofis programları | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Kelime işlem programındaki temel konular ve yazı tipleriyle, stillerle ve paragraflarla çalışma, bulma ve değiştirme işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Kelime işlem programına sayfalar, tablolar, çizimler, eklentiler, bağlantılar, açıklamalar,üst ve alt bilgi, metin ve simge ekleme | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Kelime işlem programı belge biçimlendirme ve sayfa arka planı işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Kelime işlem programında sayfa yapısı ve yerleştirme işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Kelime işlem programında içindekiler tablosu, dipnotlar, alıntılar ve kaynakça, resim yazıları, dizin ve yazım denetleme işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Sunum programındaki temel konular ve bilgisayarda sunum yaparken dikkat edilecek hususlar | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunum programında slayt, geçiş ve zamanlama işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Sunum programında animasyon ve asıl slayt işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Sunum programında slayt gösterisi ile ilgili işlemler | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Tablolama programındaki temel konular ve hizalama, sayı, stiller ve hücrelerle çalışma | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Tablolama programında özet tablolar ve grafiklerle çalışma | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Tablolama programında formüllerle çalışma | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Tablolama programında dışardan veri alma ve dönüştürme, sıralama ve filtre uygulama ve tahmin işlemleri, Tablolama programındaki geliştirici menüsü işlemleri | Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Joyce, C. (2011). Adım adım Microsoft Office Professional 2010. Arkadaş. | |
2 | Şencan, E. (2011). Bilgisayar ve Ofis Programları Kullanımı. Bursa:Alfa Aktüel | |
3 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=8659 | |
4 | https://birecik.harran.edu.tr/tr/ogrenci/ofis-programlari-ders-notlari-ogr-gor-serkan-korkmaz/ | |
5 | https://web.itu.edu.tr/~toros/ofis/ofis.pdf | |
6 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/microsoft-word-temelleri-13241 | |
7 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/microsoft-excel-temelleri-13897 | |
8 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/microsoft-powerpoint-13365 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |