|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, grafik ve animasyon tekniklerini kullanma, gelişmiş animasyon ve vektörel çizimler yapma yeterliliklerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Grafikler tasarlayarak animasyon oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vektörel çizimler yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gelişmiş grafik teknikleri kullanabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Araç paneli 2. Vektör araçları 3. Metin düzenleme işlemleri 4. Filtreler 5. Katman işlemleri 6. Semboller 7.Animasyon teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Program Giriş Ayarları Araç Paneli | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
2 | Araç Paneli | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
3 | Vektör Araçları | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
4 | Vektör Araçları Katman İşlemleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
5 | Filtreler Katman İşlemleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
6 | Semboller Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
7 | Semboller Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
10 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
11 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
12 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
13 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
14 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
15 | Optimizasyon ve Dışa Aktarma | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chun, R. (2023). Adobe Animate CC Classroom in a Book. Adobe Press (2023 release) | |
2 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/adobe-animate-ve-after-effects-ile-animasyon-22335 | |
3 | https://helpx.adobe.com/tr/pdf/animate_reference.pdf | |
4 | https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=255&lang=tr | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 3 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |