Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL104 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL104 Adı: GÖRSEL PROGRAMLAMA I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılabilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapabilir PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Formlarla çalışabilir. PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel uygulamalar yapabilir. PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İleri uygulamalar geliştirebilir. PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri,Standart nesneler,Giriş ve mesaj pencereleri,Diyalog pencereleri,Gelişmiş nesneler, Operatörler,Fonksiyonlar,Karar yapıları ve döngüler,Karar yapıları ve döngüler,Diziler,Grafik uygulamaları,Raporlama uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Visual Studio'yu kurma ve ayarlarını yapma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
2 Windows Form Uygulamalarına Giriş, Formlar ve özellikleri, ortak özellikler (Enabled, Visible, Text, BackColor) Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
3 Temel Bileşenler: Label, TextBox, Button Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
4 Olaylar (Events) ve Olay Yönelimli Programlama Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
5 Form Kontrolleri: CheckBox, RadioButton, MessageBox, Kapsayıcılar vs Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
6 Listeleme Kontrolleri: ListBox, ComboBox Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
7 Nesneler Arası Etkileşim ve Dinamik Kodlama Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
8 Ara Sınav
9 Dialog Kutuları: OpenFileDialog, SaveFileDialog, ColorDialog vs. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
10 Standart ToolBox'ta yer alan diğer controller Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
11 Menü ve ToolStrip Kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
12 Çoklu Formlarla Çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
13 Nesne Koleksiyonları ve Dinamik Nesne Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
14 Timer Nesnesi ve Sayaçlar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
15 Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs
2 Dr. Mustafa Akpınar, 2021,GÖRSEL PROGRAMLAMA - Yeni Başlayanlar ve Meslek Yüksek Okul Öğrencilerine Yönelik
3 https://maol.meb.gov.tr/web/mem/alanlar/bilisim/dbf/gorsel_programlama.pdf
4 https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Görsel%20Programlama%20Temelleri.pdf
5 https://selcuk.edu.tr/contents/huglu_myo-bilgisayar_teknolojileri/icerik/52890/Gorsel_Programlama_II_638358601349342528.pdf
6 https://www.w3schools.com/cs/index.php
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 9 27
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 149