|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılabilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapabilir |
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Formlarla çalışabilir. |
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel uygulamalar yapabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İleri uygulamalar geliştirebilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri,Standart nesneler,Giriş ve mesaj pencereleri,Diyalog pencereleri,Gelişmiş nesneler, Operatörler,Fonksiyonlar,Karar yapıları ve döngüler,Karar yapıları ve döngüler,Diziler,Grafik uygulamaları,Raporlama uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Visual Studio'yu kurma ve ayarlarını yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
2 | Windows Form Uygulamalarına Giriş, Formlar ve özellikleri, ortak özellikler (Enabled, Visible, Text, BackColor) | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
3 | Temel Bileşenler: Label, TextBox, Button | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
4 | Olaylar (Events) ve Olay Yönelimli Programlama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
5 | Form Kontrolleri: CheckBox, RadioButton, MessageBox, Kapsayıcılar vs | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
6 | Listeleme Kontrolleri: ListBox, ComboBox | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
7 | Nesneler Arası Etkileşim ve Dinamik Kodlama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dialog Kutuları: OpenFileDialog, SaveFileDialog, ColorDialog vs. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
10 | Standart ToolBox'ta yer alan diğer controller | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
11 | Menü ve ToolStrip Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
12 | Çoklu Formlarla Çalışma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
13 | Nesne Koleksiyonları ve Dinamik Nesne | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
14 | Timer Nesnesi ve Sayaçlar | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
15 | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs | |
2 | Dr. Mustafa Akpınar, 2021,GÖRSEL PROGRAMLAMA - Yeni Başlayanlar ve Meslek Yüksek Okul Öğrencilerine Yönelik | |
3 | https://maol.meb.gov.tr/web/mem/alanlar/bilisim/dbf/gorsel_programlama.pdf | |
4 | https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Görsel%20Programlama%20Temelleri.pdf | |
5 | https://selcuk.edu.tr/contents/huglu_myo-bilgisayar_teknolojileri/icerik/52890/Gorsel_Programlama_II_638358601349342528.pdf | |
6 | https://www.w3schools.com/cs/index.php | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |