|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kodlarla birlikte grafik ve animasyon tekniklerini kullanma, gelişmiş animasyon ve vektörel çizimler yapma yeterliliklerini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Vektörel çizimler yaparak grafikler oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Animasyon teknikleri kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kodlar aracılığı ile etkileşimli animasyonlar tasarlayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1. Animasyon tekniklerini öğrenmek 2. Grafikler ve metin işlemleri yapmak 3. Ses ve video işlemleri yapmak 4. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak 5. Kod kullanarak etkileşimli animasyonlar oluşturmak | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Program ayarları Araç paneli | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem |
| 2 | Grafikler, çizim araçları, semboller | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 3 | Çizim araçları, semboller, animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 4 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 5 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 6 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 7 | Animasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Animasyon teknikleri, ActionScript | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 10 | Animasyon teknikleri, ActionScript | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 11 | Animasyon teknikleri, ActionScript | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 12 | Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 13 | Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 14 | Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 15 | Animasyonların dışa aktarılması | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem, Proje Tabanlı Öğrenme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chun, R. (2023). Adobe Animate CC Classroom in a Book. Adobe Press (2023 release) | |
| 2 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/adobe-animate-ve-after-effects-ile-animasyon-22335 | |
| 3 | https://helpx.adobe.com/tr/pdf/animate_reference.pdf | |
| 4 | https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=255&lang=tr | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||