Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL209 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL209 Adı: GRAFİK VE ANİMASYON II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, kodlarla birlikte grafik ve animasyon tekniklerini kullanma, gelişmiş animasyon ve vektörel çizimler yapma yeterliliklerini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Vektörel çizimler yaparak grafikler oluşturabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Animasyon teknikleri kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kodlar aracılığı ile etkileşimli animasyonlar tasarlayabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Animasyon tekniklerini öğrenmek 2. Grafikler ve metin işlemleri yapmak 3. Ses ve video işlemleri yapmak 4. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak 5. Kod kullanarak etkileşimli animasyonlar oluşturmak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program ayarları Araç paneli Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
2 Grafikler, çizim araçları, semboller Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
3 Çizim araçları, semboller, animasyon teknikleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
4 Animasyon teknikleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
5 Animasyon teknikleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
6 Animasyon teknikleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
7 Animasyon teknikleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Animasyon teknikleri, ActionScript Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
10 Animasyon teknikleri, ActionScript Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
11 Animasyon teknikleri, ActionScript Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
12 Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
13 Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
14 Animasyon teknikleri, ActionScript Dinamik veriler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
15 Animasyonların dışa aktarılması Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chun, R. (2023). Adobe Animate CC Classroom in a Book. Adobe Press (2023 release)
2 https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/adobe-animate-ve-after-effects-ile-animasyon-22335
3 https://helpx.adobe.com/tr/pdf/animate_reference.pdf
4 https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=255&lang=tr
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 13 13
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90