|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, SELDA ÖZER, HATİCE ÖZGAN SUCU, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere İngilizceyi mesleğe yönelik fonksiyonel yapılarıyla öğretmek ve öğrencilerin orta seviyede dili kullanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel seviyede mesleği ile ilgili konularda İngilizce konuşabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | İş ortamında geçebilecek günlük konuşmaları anlayabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | İngilizce telefon görüşmeleri yapabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-4 | Otele giriş ve çıkış işlemlerini İngilizce olarak yapabilir |
PÇ-5 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-5 | İngilizce rezervasyon işlemleri yapabilir, konukları karşılayabilir. |
PÇ-5 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-6 | Konuk şikayetlerine bulduğu çözümleri İngilizce olarak ifade edebilir |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Giving Tourist Information, Booking a Ticket, Dealing with Money, Checking into a Hotel, Dealing with Complaints, Adventure holidays, Ecotourism | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Turistlere bilgi verme, Turizm danışma görevlisinin kullandığı ifadeler, Öneride Bulunma | İkli Çalışma, Okuma, Konuşma |
| 2 | Bilet rezervasyonu, Ulaşım seçenekleri, Seyahat tanımları, Rezervasyon formu doldurma | Okuma, Yazma, İkli Çalışma |
| 3 | Parayla ilgilenme, Ödeme yapma yolları | Beyin fırtınası, Okuma, Konuşma, Kısa sınav |
| 4 | Otele giriş yapma, Konuk ve rezervasyon görevlisi diyalogları, Rezervasyon yapma aşamaları | Okuma, Konuşma, İkili Çalışma, Rol oynama |
| 5 | Tur rehberi yorumları ve ifadeleri, Turistik yerler, Turistik bir yer için tur rehberi konuşması hazırlanması | Okuma, Yazma, Grup çalışması, Kısa sınav |
| 6 | Alternatif tatiller, Tatil etkinlikleri, Yer ve etkinlik tanıtımı yapma | Okuma, Konuşma, İkili Çalışma |
| 7 | Şikayetlerle ilgilenme, Şikayet diyalogları, Rol oynama, Muhtemel şikayetler ve çözüm önerileri listesi oluşturma | Beyin fırtınası, Yazma, Rol oynama, Kısa sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seyahat edenler için ipuçları, Emir cümleleri | İkili çalışma, Okuma, Konuşma, Yazma |
| 10 | Festival tanımlama, Dünyanın çeşitli yerlerinde kutlanan ilginç festivaller hakkında bilgi verme | İkili çalışma, Okuma, Konuşma, Yazma |
| 11 | Macera tatilleri, Tatil etkinlikleri, Yerler, insanlar, sporlar ve tatiller hakkında bilgi verme | Yazma, Konuşma, Kısa sınav |
| 12 | Eko-turizm, Eko-turizm tatilleri, Popüler bir turistik bölgede yaşamanın avantaj ve dezavantajları, Eko-turizm terimleri | Grup çalışması, Okuma, Konuşma |
| 13 | Pazarlama ve promosyon, Bir tatil yerinin promosyonunu yapma, Bir turizm ürününün veya hizmetinin promosyonunu yapma yolları | Okuma, Yazma, Konuşma, Kısa sınav |
| 14 | Bir ülke veya bölge için bir tanıtım kampanyası planlama, First, Next, Then, Finally | Beyin fırtınası, Okuma, Yazma |
| 15 | Genel tekrar | Konuşma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders notları | |
| 2 | Murphy, R. Essential Grammar In Use. England: Cambridge University Press | |
| 3 | O’Hara, F. (2004). Be My Guest (English For The Hotel Industry). England: Cambridge University Press | |
| 4 | Pogrund, P. & Grebel, R. Make Your Mark In The Hotel Industry. Illinois: McGraw Hill Contemporary | |
| 5 | Wood, N. (2003) Tourism and Catering Workshop. Oxford: Oxford University Press | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim Elemanı ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||