|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PAZARLAMA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlamak, iletişim kavramı ve sürecini açıklamak, pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlamaktır., | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Tutundurma karması olarak; reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, satış tutundurma ve kişisel satışı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-16 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Bütünleşik pazarlama iletişimini ve önemini tartışabilir. |
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişim, pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, reklam, satış tutundurma, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama, kurumsal kimlik, sponsorluk, medya planlaması, marka yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Pazarlama İletişimi | Anlatım, soru-cevap |
| 3 | Halkla İlişkiler | Anlatım, soru-cevap, örnek olay |
| 4 | Reklam | Anlatım, soru-cevap, örnek değerlendirme, örnek olay |
| 5 | Reklam | Anlatım, soru-cevap, örnek olay |
| 6 | Satış Tutundurma | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
| 7 | Kişisel satış | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğrudan pazarlama | Anlatım, soru-cevap |
| 10 | İnternette pazarlama | Anlatım, soru-cevap, uygulama, beyin fırtınası |
| 11 | Kurumsal kimlik | Anlatım, soru-cevap |
| 12 | Sponsorluk | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
| 13 | Medya planlaması | Anlatım, soru-cevap |
| 14 | Marka Yönetimi | Anlatım, soru-cevap, örnek olay |
| 15 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Odabaşı, Yavuz; Mine Oyman (2001); Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Taşoğlu, Nihal Paşalı (2009); Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||