|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜLYA CEYLAN (hceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arkeoloji biliminin tanıtımın yanısıra, Anadolu nun Tarih Öncesi ve tarih Çağlarındaki eski uygarlıkları hakkında tanıtıcı bilgi sağlanması amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu'da Tarih öncesi ve Tarih Çağları ile uygarlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hititler Dönemi Anadolusu hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Anadolu'da eski çağlarda ölüm ve gömü gelenekleri hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Anadolu'da ki Ana Tanrıça Kültü hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arkeoloji biliminin tanıtımı, Anadolu Tarih Öncesi ve Tarih Çağları ve uygarlıkları, Çayönü, Çatalhöyük, Aşıklıhöyük gibi belli başlı yerleşimler, Anadolu'da Hititler ve Anadolu'da ölüm ve gömü. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Arkeolojinin Tanımı, Tarihçesi, Bilimsel Metodu. Müze, Çeşitleri, Tarihi Eserleri Koruma ve Kurtarma Yöntemleri | Anlatım Yöntemi |
| 2 | Tarih Öncesi Çağlar(Prehistorik), Paleolitik ve Mezolitik Dönemler ile Karain ve Yarımburgaz Mağaraları | Anlatım Yöntemi |
| 3 | Kalkolitik ve Neolitik Dönemler | Anlatım Yöntemi |
| 4 | Anadolu’da Dünya Mirasının Neolitik Kenti Çatalhöyük | Anlatım Yöntemi |
| 5 | Tarih Öncesi Çağlarda ilkler Kenti Aşıklıhöyük | Anlatım Yöntemi |
| 6 | Göbeklitepe Tarihin Sıfır Noktası | Anlatım Yöntemi |
| 7 | Çayönü ve Hacılar Yerleşmeleri | Anlatım Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Troya Savaşı Efsanesi ve Troya Antik Kenti | Anlatım Yöntemi |
| 10 | Hititler ve Hattuşa | Anlatım Yöntemi |
| 11 | Yazılıkaya Açık Hava Tapınağı | Anlatım Yöntem |
| 12 | Eski Çağlarda Anadolu'da Ölüm ve Gömü | Anlatım Yöntemi |
| 13 | Eski Anadolu Coğrafyasında Antik Bölgeler | Anlatım Yöntemi |
| 14 | Antik Çağda Yunan ve Romalılarda Besinler, Yeme-İçme Alışkanlıkları ve Mutfak Kültürü | Anlatım Yöntemi |
| 15 | Antik Yunan ve Romada Mimari, Yontu ve Seramik | Anlatım Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hodder, İ ,:2007, Çatalhöyük Leoparın Öyküsü, İstanbul | |
| 2 | Davis , E,J,:2007, Anadolu/Anatolia,İstanbul. | |
| 3 | Gurney, O.R.:2002.Hititler .İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders ile ilgili kitaplar, yardımcı ders kitapları, dergiler, makaleler ile projeksiyon ve görsel sunu malzemeleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||