|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, anorganik (organik olmayan) , yani karbon-hidrojen bağı içermeyen bileşiklerin bağları, molukül yapıları, özellikleri ve kimyasal davranışları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anorganik kimya hakkındaki temel düzeyde bilgileri açıklayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atomik ve moleküler yapı hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Periyodik cetvel ve periyodik eğilimler hakkında açıklama yapabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bileşikler arasındaki kimyasal bağları ve moleküllerarası etkileşimleri tahmin edebilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atomik kuramlar, periyodik eğilimler, kimyasal bağlar, molekül geometrileri, molekül orbitalleri kuramı, katılar ve moleküllerarası etkileşimler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anorganik kimyaya giriş, atomik kuramlar | Anlatım |
2 | Atom teorisinin gelişmesine yardımcı olan deneyler, atomun temel parçacıkları, bunların keşfi, bu parçacıkların atom içindeki yerleşimleri | Anlatım |
3 | Işık madde etkileşimi, Işığın elektromanyetik dalga modeli ve foton modeli, atomun kuantum modeli, kuantum sayıları ve anlamları | Anlatım |
4 | Çok elektronlu sistemler, elektronların yerleştirilme kuralları, Etkin çekirdek yükü ve Slater Kuralları, Periyodik özellikler ve periyodik cetveldeki değişimleri | Anlatım ve örnekler |
5 | Lewis Nokta Yapısı, Oktet Kuralı, Formal Yük, Rezonans, Genişlemiş Kabuklar Kuramı | Anlatım ve örnekler |
6 | VSEPR kuramı ve örnekler üzerinde incelenmesi, Çoklu bağ içeren bileşiklerin geometrisinin belirlenmesi | Anlatım ve örnekler |
7 | Kovalent bağ, Değerlik bağ teorisi, hibritleşme çeşitleri, çoklu bağlardaki uygulamaları | Anlatım ve örnekler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Simetri Elemanları ve Simetri İşlemleri | Anlatım ve örnekler |
10 | Molekül orbital terisi, Bu teoriden yararlanılarak bileşiklerin asit-baz davranışının incelenmesi, elektronegatiflik ve hibritleşme ile bağlantısı | Anlatım ve örnekler |
11 | İyonik bağ ve iyonik bileşiklerin genel özellikleri | Anlatım ve örnekler |
12 | Kristal yapısı, istiflenme çeşitleri | Anlatım ve örnekler |
13 | Metalik bağ ve metalik bileşiklerin özelliklerinin açıklaması ve diğer bileşik türleri ile kıyaslanması. İletken, yalıtkan ve yarıiletken maddeler.Yarıiletkenlik çeşitleri, Kristallerde rastlanılan kusurlar | Anlatım ve örnekler |
14 | Moleküllerarası etkileşimler, hidrojen bağları ve bu etkileşimlerin maddelerin fiziksel özelliklerine olan etkileri | Anlatım ve örnekler |
15 | Tanecikler arası etkileşimin erime-kaynama noktaları ve çözünürlük üzerine etkilerinin örnekler üzerinde açıklanması | Anlatım ve örnekler |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anorganik Kimya, Namık Kemal Tunalı, Saim Özkar | |
2 | İnorganik Kimya, Cemal Kaya | |
3 | Anorganik Kimya, Halis Ölmaz, Veysel T. Yılmaz | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |