|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, üç önemli redoks reaksiyonu, Ellingham diyagramından metallerin elde edilmesi ve farklı yükseltgenme basamağında bulunan türlerin redoks davranışlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Metallerdeki redoks tepkimelerini kavrayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Latimer ve Frost Diyagramlarını öğrenebilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Metal çeşitleri ve genel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Metallerin Elde Edilmesinde Redoks Tepkimeleri, Ellingham Diyagramları, Kimyasal İndirgemeler, Elektrolitik İndirgenme, Elementlerin Yükseltgenme Yolu ile Ekstraksiyonu, İndirgenme Potansiyelleri, Suyun Redoks kararlılığı, Latimer Diyagramı, Frost Diyagramı, Metal Bileşiklerinin Periyodik Eğilimleri, Alkali Metaller, Toprak Alkali Metaller, Çapraz İlişkiler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metallerde Redoks Tepkimeleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Ellingham Diyagramları | Anlatma Yöntemi |
3 | Kimyasal İndirgemeler | Anlatma Yöntemi |
4 | Elektrolitik İndirgenme | Anlatma Yöntemi |
5 | Metallerin Yükseltgenme Yolu İle Ekstraksiyonu | Anlatma Yöntemi |
6 | İndirgenme Potansiyelleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Latimer Diyagramı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Suyun Redoks Kararlılığı | Anlatma Yöntemi |
10 | Frost Diyagramı | Anlatma Yöntemi |
11 | Metal Bileşiklerinin Periyodik Eğilimleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Metal Bileşiklerinin Periyodik Eğilimleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Alkali Metaller | Anlatma Yöntemi |
14 | Toprak Alkali Metaller | Anlatma Yöntemi |
15 | Çapraz İlişkiler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Greenwood, N.N., Earnshaw, A. (2012). Chemistry of Elements, Elsevier. | |
2 | Tezcan, R., Tezcan, H. (2007). Metaller Kimyası, Nobel yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |