|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı anorganik kimyanın temel prensiplerini deney yaparak uygulama ve yorumlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Koordinasyon bileşiklerini sentezleyebilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Spektroskopik tayin yapabilir |
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnorganik bileşikleri bazı yöntemlerle saflaştırabilir |
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Koordinasyon bileşik sentezleri, koordinasyon bileşiklerini IR, UV-GB spektroskopileri ile inceleme, manyetik duyarlılık, iletkenlik ölçümleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Borik Asit ve Sodyum Peroksoborat Sentezi | Deney yapma |
| 2 | Çift Tuzlar | Deney yapma |
| 3 | Kondüktometri | Deney yapma |
| 4 | Tetraaminbakır(II)sülfat [Cu(NH3)4]SO4.H2O Sentezi | Deney yapma |
| 5 | II A Grubu Metal Okzalat Hidratların Sentezi ve Termik Analizi | Deney yapma |
| 6 | Geometrik İzomerlik, [CoCl2(en)2]Cl Sentezi | Deney yapma |
| 7 | Bağlanma İzomerliği, Co(ONO)(NH3)5]Cl2 ve [Co(NO2)(NH3)5]Cl2 Sentezleri | Deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bağlanma İzomerliği, Co(ONO)(NH3)5]Cl2 ve [Co(NO2)(NH3)5]Cl2 Sentezleri | Deney yapma |
| 10 | UV-Görünür Bölge Spektroskopisi | Deney yapma |
| 11 | IR Spektroskopisi | Deney yapma |
| 12 | Manyetik Duyarlılık | Deney yapma |
| 13 | Koordinasyon Bileşiklerinde Ligant/Metal Oranının Job’s Yöntemi İle Tayini | Deney yapma |
| 14 | Telafi Deneyleri | Deney yapma |
| 15 | Telafi Deneyleri | Deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nartop, D., Topçu, Y., Ünel, E., Gümüş, Ö.Y., Dönmez, S. (2010) Anorganik Kimya Deneyleri, Nevşehir Üniversitesi Yayınları, Nevşehir. | |
| 2 | Ölmez, H., Batı, H., İçbudak, H., Adaç, Ö., Yazıcılar, T.K., Heren, Z. (2009) Anorganik Kimya Laboratuvarı, OMÜ Yayınları, Samsun. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laboratuvar araç ve gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||