|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAŞİM YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel hedefi, öğrencilerin termodinamik ve kinetiğin temel prensiplerini anlamasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Termodinamik ve kinetiğin temel prensiplerini öğrenebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Gazlar ve genel özellikleri hakkında tartışabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kimyasal reaksiyonları termokimyasal açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde, gazlar, termodinamiğin 0.,1., 2. ve 3. kanunları, uygulamaları, saf maddelerin fiziksel dönüşümleri, basit karışımlar, faz diyagramları, kimyasal denge, kimyasal kinetik, karmaşık reaksiyonların kinetiği, reaksiyon hız teorileri üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gazlar (İdeal gazlar, gazların kinetik teorisi, gerçek gazlar ) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
2 | Termodinamiğin 0. ve I. Kanunları (Temel kavramlar, ısı ve iş) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
3 | Termokimya ve I. Kanunun uygulamaları (hal fonksiyonları ve tam diferansiyeller) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
4 | TERMODİNAMİĞİN II. ve III. Kanunları (Entropi, Helmholtz ve Gibbs Enerjileri) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
5 | I. ve II. Kanunların birleştirilmesi, gerçek gazlar ve fügasite | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
6 | Saf Maddelerin Fiziksel Dönüşümleri (faz diyagramları, faz dönüşümleri, fiziksel sıvı yüzeyi) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
7 | Basit Karışımlar (Karışımların termodinamik tanımı, çözeltilerin özellikleri, aktivite) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Faz Diyagramları (fazlar, faz kuralı ve iki bileşenli sistemler) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
10 | Kimyasal Denge (spontane tepkimeler, dış şartlar ve uyg.) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
11 | Kimyasal Kinetik (deneysel teknikler, hız denklemlerinin açıklaması) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
12 | Karmaşık reaksiyonların kinetiği (Zincir tepkimeler, Polimerizasyon kinetiği, kataliz ve osilasyon) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
13 | Karmaşık reaksiyonların kinetiği (Zincir tepkimeler, Polimerizasyon kinetiği, kataliz ve osilasyon) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
14 | Moleküler Reaksiyon Dinamiği (çarpışma teorisi, aktifleşmiş kompleks teorisi, etkin çarpışmalar.) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
15 | Moleküler Reaksiyon Dinamiği (çarpışma teorisi, aktifleşmiş kompleks teorisi, etkin çarpışmalar.) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atkins, P.W., “Fizikokimya”, Çev. Yıldız,S.,Yılmaz,H., Kılıç,E., Bilim Yayıncılık, Ankara, 2001. | |
2 | Castellan, G.W., Physical Chemistry, Benjamin/Cummings,California, 1983. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |