|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMİHAN TAŞKOPARAN YILMAZ (ummihan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÜMMİHAN TAŞKOPARAN YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimyasal analizde genellik kullanılan genel enstrümental analiz metotları hakkında bilgi verilecektir. Bu dersde bu tekniklerin analitik kimyada nasıl kullanılacağı üzerinde durulacak, yalnız diğer bilim dalları ile ilişkileri hakkında da örnekler verilecektir. Öncelikle tekniklerin özellikleri vurgulanacak ve gerekli yorumlar yapılacaktır ve tekniklerin farklılıkları ve benzer yönlerinin neler olduğu anlatılacaktır. Birçok enstrümantal analiz metotların yanı sıra cihazlarda kullanılan elektroniklerin uygulamalarının örnekleri verilmektedir. Amaç, derse katılan adayların bir veya birden fazla tekniklerde uzmanlaşmalarını sağlamak değildir. Sadece bu dersin sonucunda tekniklerden elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği ve nerede nasıl kullanılacağının öğretilmesidir. Bu aletler ve cihazlar ile yaklaşımlar dersi alacak adayların cihaz içerisinde nelerin olduğu ve molekülün hangi özelliğinden nasıl faydalanılarak analiz yapıldığı kavramalarına yardımcı olacaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanayide kullanılan enstrümantal analiz metotlarını öğrenebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | numunelerin hazırlanmasını gösterebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Florimetri, iyonik ve moleküler floresans, floresans enerji seviyelerindeki enerji değişimi, refraktometri; kırınım ve derişim arasındaki bağıntı, özel ve molar kırınım, kalitatif ve kantitatif analiz. Türbidimetri ve nefelometrinin teorisi, ölçüm teknikleri, ışığın dalga boyu ve ışık kaynağı kullanılan hücrelerin özellikleri, inorganik ve organik uygulamarı. ESR'nin teorik bilgisi, kullanılan cihazın özellikleri , ESR ile madde tayini, spektral parametreler, serbest radikallerin ESR spektrumu ve analitik uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Flouoresans ve fosferans nedir, bunlara etki eden faktörler, | anlatım |
2 | Joblonsky diyağramı ve geçiş tipleri | anlatım |
3 | Refraktometri teorisi ve analtik uygulamaları | anlatım |
4 | Turbidimetri ve nefelometrinin teorisi | anlatım |
5 | İnorganik ve organik uygulamalar | anlatım |
6 | Elektron spektroskopisinin teorisi ve uygulama alanları | anlatım |
7 | Elektron spektroskopisi cihazı ve özellikleri | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Auger elektron spektroskopisi ve uygulama alanları | anlatım |
10 | Elektron spin resonans spektroskopisinin teorisi | anlatım |
11 | Elektron spin resonans spektroskopisi cihazı | anlatım |
12 | Elektron spin resonans uygulama alanları | anlatım |
13 | seminer | soru cevap |
14 | seminer | soru cevap |
15 | seminer | soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |