|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere katı maddelerin sentezini, yapısını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini ve uygulama alanlarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektronik yapı, kimyasal bağlar ve kristal yapılar arasında bağlantı kurabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katıların taşıma, ısısal, elektriksek ve manyetik özelliklerini tahmin edebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İç ve yüzey özelliklerini tahmin etmek için yüzey ve örgü elektronik yapılarını kullanabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Piller, yakıt pilleri, kataliz, fotokataliz, katı hal sensörleri gibi kullanım alanları hakkında fikir sahibi olabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Katı hal, kristal katılar, katıların karakterizasyonu, katılarda bağlanma ve elektronik özellikler, katı kusurları, manyetik ve elektronik özellikler ve bazı endüstriyel uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgü ve birim hücre | Anlatım |
2 | Kristal yapıları | Anlatım ve örnekler |
3 | Kristal yapı analizleri, x-ışını difraksiyonu | Anlatım ve örnekler |
4 | Miller İndisleri | Anlatım ve örnekler |
5 | Katılarda bağlanma ve özellikler | Anlatım ve örnekler |
6 | Katılarda kusurlar | Anlatım ve örnekler |
7 | Manyetik ve dielektrik özellikler | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ferromanyetik metaller ve bileşikler, ferrimanyetizm | Anlatım ve örnekler |
10 | Piezoelektrik kristaller | Anlatım ve örnekler |
11 | Piller ve yakıt pilleri, temel prensipler ve materyal seçimleri | Anlatım ve örnekler |
12 | Yarı iletkenler | Anlatım ve örnekler |
13 | Elektronik ve iyonik iletkenler | Anlatım ve örnekler |
14 | Katı hal sensörleri | Anlatım ve örnekler |
15 | Süperiletkenler | Anlatım ve örnekler |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnorganik Kimya, Miessler, Tarr | |
2 | Katıhal Fiziği, Şakir Aydoğan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |