|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | BİYOKİMYA I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, biyokimya laboratuvar teknikleri ve uygulamaları hakkında bilgi verilmesi, protein, karbohidrat, lipid, vitamin ve nükleik asitlerin kalitatif ve kantitatif analizlerinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyokimya bilgilerini deney tasarlama, analiz etme ve yorumlamada etkin şekilde kullanabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-2 | Çeşitli iş alanları için deneysel bilgi kazanır. |
PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-3 | Deney sonuölarını yorumlayıp rapor haline getirebilir. |
PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tampon çözelti hazırlama, titrasyon ve protein, karbonhidrat, lipid, nükleik asit ve vitaminler ile ilgili özelliklerin incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tamponların hazırlanması | Anlatım, Deney yapma |
| 2 | Amino asitlerin kalitatif tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 3 | Amino asit titrasyonu | Anlatım, Deney yapma |
| 4 | Proteinlerin kantitatif tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 5 | Kan plazma proteinlerinin ayrılması | Anlatım, Deney yapma |
| 6 | Sütten kazein ve yumurtadan albumin eldesi | Anlatım, Deney yapma |
| 7 | Tükürükte amilaz aktivitesi tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnsan plazmasında glikoz tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 10 | Karbonhidrat kalitatif tayin | Anlatım, Deney yapma |
| 11 | Karbonhidrat kalitatif tayin | Anlatım, Deney yapma |
| 12 | Süt, yoğurt ve ayranda yağ tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 13 | Amino asitlerin elektroforezle tayini | Anlatım, Deney yapma |
| 14 | Telafi deneyleri | Anlatım, Deney yapma |
| 15 | Telafi deneyleri | Anlatım, Deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nelson, David L., and Michael M. Cox. 2017. Lehninger Principles of Biochemistry. 7th ed. New York | |
| 2 | Telefoncu A., Salnıkow J., Zihnioğlu F. ve Kılınç A., 2000, Biyokimyada Temel ve Modern Teknikler, Kuşadası. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Elektroforez, spektrofotometre, pH metre, santrifüj ve diğer cam malzeme ve kimyasal maddeler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||