| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Örgütlerde kalitenin sağlanması hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Kalitenin oluşturulmasında gerekli yöntemlerin öğrenilmesi ve beceri kazanılması hususunda değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Kalitenin tarihsel gelişimi hakkındaki sorulara cevap verebilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ-10 Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Kalite çemberleri oluşturabilir. |
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Toplam kalite yönetiminin özellikleri konusunda değerlendirme yapabilir. |
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Rakip firmalar hakında karşılaştırma yapabilir. |
PÇ-10 Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Kalite yönetimine katkıda bulunan bilim adamlarının fikirleri hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 |
Kalite iyileştirme araçları hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 |
Maliyetlerin düşürülerek kalitenin nasıl artırılacağı konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-10 |
Kalite sistemleri hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-11 |
Kaizen yaklaşımı konusundaki sorulara cevap verebilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-12 |
Kalite yönetim sistemleri hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Kalite yönetim sistemlerinin örgütlerde işlevselliğini belirterek nasıl bir yol izleneceğinin ortaya konulması. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Kalitenin Temelleri, Kalite Kavramı ve Kalitenin Boyutları |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 2 |
Kalitenin Tarihsel Gelişimi |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 3 |
Kalitenin Amaçları, Kalitenin İşletmeler için Anlam Ve Önemi |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 4 |
Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 5 |
Toplam Kalite Yönetimi |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 6 |
TKY nin Amaçları ve Özellikleri |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 7 |
TKY nin İlkeleri |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
TKY nin Yararları ve TKY Engelleyen Faktörler |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 10 |
Kalite Çemberleri Tanımı ve İşleyişi |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 11 |
Standart Ve Standardizasyon, Standart Türleri |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 12 |
Türk Standartlar Enstitüsü Görev ve Faaliyetleri |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 13 |
Kalite Yönetim Sistemleri |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 14 |
Kalite Yönetim Sisteminde Kullanılan Dökümanlar |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 15 |
Genel değerlendirme |
Konu anlatımı,Soru-cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Doç.Dr. TUNA mUHARREM, GÜLER İlkay(2012) Kalite Yönetim Sistemleri, Detay Yayıncılık ,Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|