|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Katılımcıları toplumsal yapı ile siyasal gelişmelerin arasındaki bağıntı zemininde düşünmeye teşvik etmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Olguları tarihsel dinamikleri ile bağıntı içinde görme becerisini edinir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye'nin toplumsal yapısının bileşenlerini analiz edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Toplumsal yapıyla ilgili eleştirel sorular geliştirebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Siyasal, ekonomik, kültürel sorunlar hakkında yorum yapma becerilerini geliştirir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 19. yy.dan günümüze Türkiye'nin toplumsal yapısının evrimi ve unsurları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Anlatım |
| 2 | Toplumsal yapı, toplumsal kurumlar, sınıf, statü, toplumsal değişim | Anlatım |
| 3 | Osmanlı Mirası | Anlatım |
| 4 | Kurtuluş Savaşı ve Tek Parti Döneminde Siyaset | Anlatım |
| 5 | Çok partili yaşama Geçiş | Anlatım |
| 6 | 1960 ve 1980 Askeri Darbeleri | Anlatım |
| 7 | 1980 Sonrası siyasal sistemin özellikleri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kentleşme. | Anlatım |
| 10 | Kentleşme ve göç. | Anlatım |
| 11 | Yoksulluk. | Anlatım |
| 12 | Sınıfsallık ve etniklik. | Anlatım |
| 13 | Eğitim ve kültür. | Anlatım |
| 14 | Marjinalleştirilmiş gruplar. | Anlatım |
| 15 | Cinsiyet sorunu. | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zencirkıran, Memet (der.) (2011), Dünden Bugüne Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Dora Basım Yayın, Bursa | |
| 2 | Kongar, Emre (1997), İmparatorluktan Günümüze Türkiye'nin Toplumsal Yapısı: Cilt 1-2, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul | |
| 3 | Keyder, Çağlar (2007), Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| 4 | Tonak, Ertuğrul Ahmet ve Schick, Irvin Cemil (der.) (2006), Geçiş Sürecinde Türkiye, Belge Yayınları, İstanbul | |
| 5 | Kaya, Ayhan (der.) (2009), Türkiye’de İç Göçler: Bütünleşme Mi Geri Dönüş Mü?, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul | |
| 6 | Quataert, Donald ve Zürcher, Eric Jan (1998), Osmanlı'dan Cumhuriyet Türkiye'sine İşçiler 1839-1950, (çev.) Cahide Ekiz, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| 7 | Bora, Aksu (2008), Kadınların Sınıfı: Ücretli Ev Emeği ve Kadın Öznelliğinin İnşası, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| 8 | Buğra, Ayşe (2010), Sınıftan Sınıfa: Fabrika Dışında Çalışma Manzaraları, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| 9 | Erdoğan, Necmi (der.) (2007), Yoksulluk Halleri: Türkiye'de Kent Yoksulluğunun Toplumsal Görünümleri, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| 10 | Saraçoğlu, Cenk (2011), Şehir, Orta Sınıf ve Kürtler: İnkardan Tanıyarak Dışlamaya, İletişim Yayınları, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Belirtilen kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||