Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirebilir. |
PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz edebilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Modernliğe kaynaklık eden faktörler, Osmanlı dönemi modernleşme hareketleri, kurumsal dönüşümler ve Türkiye Cumhuriyeti modernleşme faaliyetlerinden oluşmaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Modernliğin kaynaklarını teşkil eden rönesans,reform, aydınlanma, sekülarizm, laiklik,Fransız ihtilali kavramlarını açıklama |
Anlatım, soru-cevap |
2 |
Rönesans'ın tarih bağlamları ile ele alınması, toplumsal bağlamlarının ortaya konulması |
Anlatım, soru-cevap |
3 |
Reform hareketlerinin toplumsal bağlamları ile ele alınması |
Anlatım, soru-cevap |
4 |
Reform hareketlerinin siyasi tarih açısından ele alınması |
Anlatım, soru-cevap |
5 |
Reform hareketlerinin sekülarizmle ilişkisi, reform-sekülarizm ve laiklik kavramlarının benzer ve farklı yönleri |
Anlatım, soru-cevap |
6 |
Aydınlanma hareketlerinin düşünsel ve toplumsal bağları |
Anlatım, soru-cevap |
7 |
Fransız İhtilali ve ihtilali hazırlayan toplumsal faktörler |
Anlatım, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Fransız ihtilalinin milletleşme hareketlerine etkisi |
Anlatım, soru-cevap |
10 |
Tanrısal hukuktan, doğal hukuka geçiş süreci |
Anlatım, soru-cevap |
11 |
Osmanlı Devletinin klasik toplumsal yapısı |
Anlatım, soru-cevap |
12 |
Modernleşme hareketleriyle birlikte Osmanlı toplum yapısında meydana gelen değişmeler;siyasi ve hukuki yapıdaki değişim |
Anlatım, soru-cevap |
13 |
Osmanlı toplum yapısında eğitim ve ekonomi kurumlarında meydana gelen değişim |
Anlatım, soru-cevap |
14 |
Modern Türkiye Cumhuriyet'inin doğuşu toplumsal kurumlardaki mecburi değişimler |
Anlatım, soru-cevap |
15 |
Tek partili hayattan çoğulcu demokrasiye geçiş ve ihtilaller |
Anlatım, soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Özay,Mehmet; Sekülerleşme ve Din,2007 |
2 |
Giddens, Anthony, Modernliğin Sonuçları,1994 |
3 |
Lewis, Bernard; Modern Türkiye’nin Doğuşu, 1993 |
4 |
Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma |
5 |
Atabay,Mithat;Aydınlanma Çağı ve Avrupa, 2004 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kaynak kitap, makaleler |