| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin 20. ve 21. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çağdaş Türk öykücülerini ve yapıtlarını tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Çağdaş Türk oyun yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Çağdaş Türk roman yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Güncel meseleler ile edebiyat arasında ilişki kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çağdaş öykü, tiyatro oyunu ve romanları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. | Değerlendirme | 
| 2 | Cumhuriyet Dönemi (1923-1980) Türk edebiyatının genel özellikleri (Siyasi, sosyal, edebî) Belli başlı gruplar, eğilimler. | Konu anlatımı | 
| 3 | Cumhuriyet hikâyesinin hazırlayıcıları (Refik Halit, Ömer Seyfettin, Hüseyin Rahmi vb.). | Konu Anlatımı | 
| 4 | Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özellikleri ve dönemleri. | Konu Anlatımı | 
| 5 | Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özelliklerinin metinler üzerinden incelenmesi. | Okuma, Çözümleme. | 
| 6 | Cumhuriyet Dönemi Türk romanının genel özellikleri ve hazırlayıcıları (Halide Edip, Reşat Nuri, Refik Halit vb.). | Okuma, çözümleme | 
| 7 | Cumhuriyet Dönemi Türk romanına sosyal hayatın yansımaları (dönemler ve eserler). | Okuma, çözümleme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aile ve sosyal hayatın Türk romanına yansıması: Peyami Safa'nın "Yalnızız" romanı. | Okuma, çözümleme | 
| 10 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî roman: Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun "Kilit" romanı. | Okuma, çözümleme | 
| 11 | Anadolu'ya açılan ilk Türk romanı: Refik Halit Karay'ın "Karlı Dağdaki Ateş" romanı. | Okuma, çözümleme | 
| 12 | Polisiye roman ve özellikleri: Ahmet Ümit'in "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi" romanı. | Okuma, çözümleme. | 
| 13 | Cumhuriyet tiyatrosunun gelişimi, konuları ve dönemleri. | Konu anlatımı | 
| 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (konular, dönemler). | Okuma, çözümleme | 
| 15 | Cumhuriyet tiyatrosu (Türk mistiklerini anlatan Cumhuriyet tiyatrosu metinleri). | Okuma, çözümleme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005. | |
| 2 | Türk Edebiyatı Tarihi. Cilt 4. Ed. Talat S. Halman ve diğer. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. 403-10. | |
| 3 | İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay., | |
| 4 | Tahir Alangu, Cumhuriyetten Sonra Hikâye ve Roman, 3 C., 1965., . | |
| 5 | Fethi Naci, Yüz Yılın 100 Romanı, Adam, 1999. | |
| 6 | Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, KTB, 1988. | |
| 7 | Ahmet Oktay Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 9 | 45 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 11 | 55 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||