|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet verme biçimlerini ve örgütsel yapılarını değiştiren elektronik devlet uygulamaların gelişimini inceleyerek öğrencilerin değişen teknolojik koşullara uyum sağlayabilmelerini sağlamaktır . E-devlet uygulamalarının ekonomik, sosyal, siyasal ve örgütsel etkileri ele alınmakta, uygulama örnekleri sunulmakta ve yeni eğilimler tartışılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | E-devlet kavramının yönetsel kökenlerini irdeleyebilir. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | E-devlet uygulamalarının yönetsel, siyasal ve toplumsal etkilerini tartışabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Kamu yönetiminde kullanılan e-devlet uygulamalarını tanır. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Teknolojik değişimin gerektirdiği yönetsel becerileri kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
E-devlet kavramı, hizmetlerin elektronik ortamda sunulması ile ilgili olanaklar ve sorunlar, sistem tasarımı ve e-devlet modelleri, Türkiye’de e-devlet uygulamaları, e-devlet uygulamalarının örgütsel, sosyal ve siyasal etkileri, e-devlet uygulamalarında yeni yönelimler ve mobil devlet. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | E-devlet kavramı | Anlatım |
2 | Hizmetlerin Elektronik Ortamda Sunulması ile ilgili Olanaklar ve Sorunlar | Anlatım |
3 | Sistem Tasarımı | Anlatım |
4 | E-devlet Modelleri | Anlatım |
5 | E-devlet Uygulamalarının Örgütsel Etkileri | Anlatım |
6 | E-devlet Uygulamalarının Sosyal ve Siyasal Etkileri | Anlatım |
7 | Bilgi Toplumu ve E-Readiness | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünyada E-Devlet Uygulamaları Örnekleri | Anlatım |
10 | Türkiye'de E-Devlete Geçiş Stratejileri ve Hazırlık Çalışmaları | Anlatım |
11 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamalarının Yasal Altyapısı | Anlatım |
12 | E-Devlet Uygulamalarından Örnekler (MERNİS, ADNKS, E-DEVLET PORTALI, UYAP VB.) | Anlatım |
13 | E-Belediye | Anlatım |
14 | E-Devlet Uygulamalarında Yeni Yönelimler ve Mobil Devlet. | Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme ve Sınava Hazırlık | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Kamu Yönetiminde Yapısal Dönüşüm ve E-Devlet, Ali Şahin, Çizgi Kitabevi, 2008 | |
2 | Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, T.Kaya Bensghir, TODAİE Yayınları, Ankara, 1996 | |
3 | Building the Virtual State: Information Technology and Institutional Change, Jane Fountain, Washington, D.C.: Brookings Institution Press, 2001. | |
4 | Mobile Government: An emerging direction in E-government. İbrahim Kuschu, IGI Publishing, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, İlgili dokümanlar, İnternet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |