|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Katılımcıları medya ile diyalojik bir ilişki kurmaya teşvik etmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, medyatik olguları sistemik bağlantıları içinde görme becerisini kazanırlar. |
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler medya ve siyaset arasındaki karşılıklı bağımlılığın farkına varır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler medya ve siyasetin birbiriyle kurduğu ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Marshall McLuhan, Jean Baudrillard, Guy Debord, Raymond Williams, Neill Postman, Noam Chomsky gibi eleştirel teorisyenlerin çalışmaları merkezinde medya araçları, medya tarihi, medya-sermaye ilişkileri, medya-iktidar ilişkileri, iletişim modelleri, medyatik dilin çözümlenmesi, alternatif veya yeni medya. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Ders anlatımı. |
| 2 | "Medya nedir?" tartışması. | Ders anlatımı. |
| 3 | Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar. | Ders anlatımı. |
| 4 | Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar. | Ders anlatımı. |
| 5 | Eleştirel Kuramlar: Frankfurt Okulu | Ders anlatımı. |
| 6 | Eleştirel Kuramlar: İngiliz Kültürel Çalışmaları, Medya ve Popüler Kültür İlişkisi | Ders anlatımı. |
| 7 | Eleştirel Kuramlar: Ekonomi Politik, Medya ve Rıza Üretimi | Ders anlatımı. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'de medyanın Gelişimi ve Ekonomisi | Ders anlatımı. |
| 10 | Siyasal İletişim ve Siyasal Reklam: Dünyadan ve Türkiye'den Örnekler | Ders anlatımı. |
| 11 | Siyasal İletişim ve Siyasal Reklam: Dünyadan ve Türkiye'den Örnekler | Ders anlatımı. |
| 12 | Medya ve Uluslararası İlişkiler | Ders anlatımı. |
| 13 | Sosyal Medya ve Siyaset | Ders anlatımı. |
| 14 | Alternatif veya yeni medya. | Ders anlatımı. |
| 15 | Karşı-medya olarak alternatif veya yeni medya. | Ders anlatımı. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baudrillard, Jean (2010), Tüketim Toplumu, (çev.) Ferda Keskin ve Hazal Deliceçaylı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | |
| 2 | Debord, Guy (2010), Gösteri Toplumu, (çev.) Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | |
| 3 | Baker, Ulus (2011), Beyin Ekran, İletişim Yayınevi, İstanbul | |
| 4 | Jeaneney, Jean-Noel (2009), Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, (çev.) Esra Atuk, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | |
| 5 | McQuail, Denis ve Windahl, Sven (2010), İletişim Modelleri (Kitle İletişim Çalışmalarında), (çev.) Konca Yumlu, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
| 6 | McLuhan, Marshall ve Fiore, Quentin (2005), Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu, (çev.) Ünsal Oskay, Turkuvaz Kitap, İstanbul | |
| 7 | Williams, Raymond (2003),Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim, (çev.) Ahmet Ulvi Türkbağ, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara | |
| 8 | Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2006), Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, (çev.) Ender Abadoğlu, Aram Yayınları, İstanbul | |
| 9 | Sönmez, Mustafa (2010), Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı, Yordam Kitap, İstanbul | |
| 10 | Postman, Neil (2010),Televizyon: Öldüren Eğlence (Gösteri Çağında Kamusal Söylem), (çev.) Osman Akınhay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | |
| 11 | Rigel, Nurdoğan (der.) (2003), Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınevi, İstanbul | |
| 12 | Çoban, Barış (der.) (2006), Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınevi, İstanbul | |
| 13 | Demir, Vedat (2007), Türkiye'de Medya Siyaset İlişkisi, Beta Yayınevi, İstanbul | |
| 14 | Atabek, Gülseren Şendur ve Atabek, Ümit (2007), Medya Metinlerini Çözümlemek İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Siyasal Kitabevi, Ankara | |
| 15 | Gregory, Sam et al. (der.) (2007), Değiştirmek İçin Video: Gör, Filme Çek, Değiştir, (çev.) Duygu Dölek, Versus Kitap Yayınları, İstanbul | |
| 16 | Köse, Hüseyin (2007), Alternatif Medya (Küresel "Akıntıya Karşı" Sivil Arayışlar), Yirmidört Yayınevi, İstanbul | |
| 17 | Mutlu Binark (der.) (2007), Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara | |
| 18 | Çaplı, Bülent (1996), Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
| 19 | Bourdieu, Pierre (2000), Televizyon Üzerine, (çev.) Turhan Ilgaz, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | |
| 20 | Oskay, Ünsal (der.) (2000), Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Der Yayınları, İstanbul | |
| 21 | Oskay, Ünsal (2000), 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul | |
| 22 | ÇOBANOĞLU, Şaban (2007), Siyasal İletişim, İstanbul, Fide Yayınları. | |
| 23 | KÖKER, Eser (2007). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: İmge Yayınevi. | |
| 24 | KILIÇASLAN, Emine Çakmak (2008), Siyasal İletişim, İdeoloji ve Medya İlişkisi, İstanbul:Kriter Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 107 | ||