| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dünya ve Türk edebiyatında edebî fikir ve sanat akımlarının tanıması, başlıca temsilcilerin ve tartışmaların incelenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk ve dünya edebiyatında edebî akımların oluşum süreçlerini kavrar. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Belli edebî akımlara ait yazar ve metinlerin özelliklerini tanır. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Türk edebiyatındaki edebî akımları dünya edebiyatındaki edebî akımlarla karşılaştırır | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya ve Türk edebiyatında modernizm öncesi edebî fikir ve sanat akımları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş, yöntem, yükümlülükler | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 2 | Genel Tanımlar | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 3 | Batı ve Batı Edebiyatı | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 4 | Yansıtma Kuramı | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 5 | Platon ve Devlet | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 6 | Aristoteles ve Poetika | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 7 | Sophokles ve Tragedya | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hümanizm ve Rönesans | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 10 | Klasisizm I | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 11 | Klasisizm II | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 12 | Romantizm I | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 13 | Romantizm II | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 14 | Realizm | Konu anlatımı ve tartışma | 
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çetişli, İsmail. Batı Edebiyatında Edebî Akımlar.Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 2 | Kefeli, Emel. Metinlerle Batı Edebiyatı Akımları. İstanbul: Akademik Kitaplar, 2009. | |
| 3 | Aristoteles, Poetika. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
| 4 | Bozkurt, Nejat, “Platon”. Sanat ve Estetik Kuramları. İstanbul: Sarmal Yayınevi. | |
| 5 | Bressler, Charles E., Yazınsal Eleştiri. İstanbul: Birleşik Yayınları. | |
| 6 | Corneille, Pierre, El Cid. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
| 7 | Çetişli, İsmail, Batı Edebiyatında Edebî Akımlar, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 8 | Goethe, Genç Werther’in Acıları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
| 9 | Molière, Cimri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
| 10 | Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları. | |
| 11 | Sophokles. Kral Oidipus. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
| 12 | Dante, İlahi Komedya (Seçme Pasajlar) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 5 | 20 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||