|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk milli kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrencilere öğretmek ve bunları Turist Rehberliği için kullanabilme becerisini onlara kazandırabilmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler farklı kültürleri değerlendirme becerisi kazanabilir |
PÇ-6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğrenciler turizm faaliyetlerini tarihsel yaklaşımlarla değerlendirebilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | konferans ve toplantılarda kültürel birikimin aktarılmasına neden olablir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan’ın Coğrafyası; Büyük Hun İmparatorluğu; I-II Göktürk Devletleri; Uygur, Kırgız ve Türgişler; Doğu Avrupa Türk Kavimleri; Eski Türklerde Sosyal, Teşkilat, Hukuk, Kültürel ve Ekonomik Yapı; Türklerin İslamiyet’e Girişi; İlk Tük- İslam Devletleri: Büyük Selçuklu Devleti; İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet; Türklerin İran, Arap ve Bizans’la Teması ve Sonuçları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan’ın Coğrafyası. | Anlatım Yöntemi |
2 | Büyük Hun İmparatorluğu. | Anlatım Yöntemi |
3 | I-II Göktürk Devletleri. | Anlatım Yöntemi |
4 | Uygur, Kırgız ve Türgişler. | Anlatım Yöntemi |
5 | Diğer Türk Kavimleri. | Anlatım Yöntemi |
6 | Doğu Avrupa Türk Kavimleri. | Anlatım Yöntemi |
7 | Avrupa Hun Devleti. | Anlatım Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı. | Anlatım Yöntemi |
10 | Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı. | Anlatım Yöntemi |
11 | İlk Tük- İslam Devletleri. | Anlatım Yöntemi |
12 | Büyük Selçuklu Devleti. | Anlatım Yöntemi |
13 | İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet. | Anlatım Yöntemi |
14 | İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı | Anlatım Yöntemi |
15 | İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ile konularla ilgili yazılı ve görsel yayınlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |