|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans düzeyinde turizm eğitimi gören öğrencilerin bilimsel düşünme, araştırma tasarımı, veri toplama, verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması konularında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek kuralları açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel araştırmada genel hatalar ve etik dışı davranışlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel Araştırma Kavramı ve Özellikleri, Bilimsel Araştırma İle İlgili Temel Kavramlar, Bilimsel Araştırma Süreci, Veri Toplama Yöntemleri, Ölçek Türleri, Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri, Veri Analiz Teknikleri, Bilimsel Araştırma Sürecinde Etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Konu anlatımı |
2 | Bilimsel Yaklaşımlar | Konu anlatımı |
3 | Bilimsel Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Süreci | Konu anlatımı |
4 | Araştırma Sorunsalının Belirlenmesi | Konu anlatımı |
5 | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesinin Oluşturulması | Konu anlatımı |
6 | Araştırma Tasarımı ve Yöntemi | Konu anlatımı |
7 | Örnekleme Kavramı ve Örnekleme Yöntemleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Bilimlerde Ölçme, Ölçüm Düzeyleri ve Ölçek Türleri | Konu anlatımı |
10 | Sosyal Bilimlerde Ölçme, Ölçüm Düzeyleri ve Ölçek Türleri | Konu anlatımı |
11 | Bilimsel Araştırmada Veri ve Veri Toplama Teknikleri | Konu anlatımı |
12 | Verilerin Analizi ve Araştırma Raporunun Yazılması | Konu anlatımı |
13 | Bilimsel Araştırmada Kullanılan Analiz Teknikleri | Konu anlatımı |
14 | Bilimsel Araştırmada Genel Hatalar ve Etik Dışı Davranışlar | Konu anlatımı |
15 | Örnek Makale İnceleme | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık | |
2 | Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |