|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rekreasyon ve animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rekreasyon ve turizm ilişkisini açıklar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rekreasyon, insanların yenilenme amacıyla boş zamanlarında gönüllü olarak gerçekleştirdikleri ekinliklerdir. Rekreasyon çok değişik disiplinlere inceleme konusu olabilir, değişik boyutları ile incelenebilir. Farklı disiplinlerin rekreasyon konusuna yaklaşımlarının sergilenmesi yoluyla bir temel oluşturacak olan ders, rekreasyon ve animasyon konusunu sosyal ve ekonomik boyutu ile ele alarak, rekreasyon ve animasyon endüstrisinin turizm endüstrisi ve ağırlama endüstrisi ile olan ilişkilerini incelemektedir. Bu nedenle ele alınacak temel konuları; (1) Rekreasyon ve animasyon ile ilgili kavramlar (2) Boş zaman, rekreasyon, oyun, animasyon ve turizmin tarihsel gelişimi, (4) Genel olarak toplumda ve özellikle turizmde rekreasyonun biçimi, anlamı ve rolünün gelişimi üzerine etki eden kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin incelenmesi yoluyla profesyonel uygulamaları etkileyen güncel konular oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları | Kavram haritası yapma |
2 | Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | George TORKILDSEN, Leisure and Recreation Management, Second Edition, E. & F.N. Spon, London, 1991 | |
2 | Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003 | |
3 | Atilla HAZAR, Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık,2009 | |
4 | Suat KARAKÜÇÜK, Rekreasyon Bilimi, Gazi Kitabevi,2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Suat KARAKÜÇÜK (1995). Rekreasyon (Boş Zamanları Değerlendirme), Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Seren Matbaacılık. Atilla HAZAR (2009) Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık Suat KARAKÜÇÜK (2016) Rekreasyon Bilimi, Gazi Kitabevi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |