|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere bireysel, grup ve kurumsal düzeydeki sistemsel ve davranışsal dinamikler ile ilgili temel kavramları kuramsal ve uygulama perspektiflerinden öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgüt ve gruplarda insan davranışları ve bunların etkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örgütlerdeki davranışsal problemlerle ilgilenme yeteneği kazanabilir. |
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başkalarıyla uyumlu çalışabilmek için uygun davranışlar kazanılabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bireysel düzeyde iş tutumları, kişilik, değerler, karar verme ve motivasyon grup düzeyinde grup ve takım davranışları, iletişim, güç ve politika, liderlik, çatışma ve müzakere kurumsal düzeyde kurumun yapısı ve kültürü, değişim ve stres yönetimi ile ilgili bilgi, anlayış ve sezgi geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal Yaklaşım | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Örgütsel Davranış Teorileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kişilik ve Davranış | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Örgüt Kültürü | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | İletişim | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Liderlik | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Örgütlerde Otorite ve Güç | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gruplar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Motivasyon | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Örgütsel Stres | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Çatışma Yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Zaman Yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | İş Ahlakı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Kamu Etiği | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sabuncuoğlu, Z. (Editör). (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. Bursa: MKM Yayıncılık. | |
2 | Bakan, İ. (2020). Örgütsel davranış. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. | |
3 | Ehtiyar, R. ve Aksu, A. (2021). Turizm İşletmeleri Perspektifinden Örgütsel Davranış. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |