Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ404 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ404 Adı: TURİZM İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel İnsan Kaynakları Yönetimi konularında gerekli bilgileri sunmak ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Ayrıca bu alanda çalışabilecek beceriyi kazanmalarına yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili tanımları yapar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İşgücü piyasasındaki değişimi fark eder. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İnsan kaynaklarını yönetebilir. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsan Kaynakları Politikası ve Planlaması, Personel bulma, seçme ve yerleştirme, Kariyer Planlaması, Ücret Yönetimi, Endüstriyel İlişkiler ve güncel insan kaynakları yönetimi uygulama ve tekniklerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
2 İnsan Kaynaklarında İş Analizi, İş Dizaynı Ve İnsan Kaynakları Planlaması Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
3 Personel Temini ve Seçimi: İnsan Seçme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
4 Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
5 Kariyer Planlaması ve Yönetimi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
6 Ücret Sitemleri ve Yönetimi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
7 Ücret Sistemlerinde Yeni Yaklaşımlar Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim Ve Geliştirme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
10 İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Değerleme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
11 İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerleme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
12 İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerleme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
13 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
14 İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon, Kişilik Ve Duygusal Zekanın Önemi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
15 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özgen, H., Öztürk, A., & Yalçın, A. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara
2 Bingöl, D.(2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akoğlan, K.M. (2009), Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, Detay yayıncılık Bohlander, G.W. and. Snell, S.A (2009) Managing Human Resources , New Jersey, South-Western College Pub.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90