|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HULUSİ YILMAZ (h.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HULUSİ YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı günümüz çağdaş kültürünün egemen formlarının anlaşılması ve çözümlenmesine yönelik olarak teorik bir birikim sağlamaktır. Diğer bir deyişle, amaç, kültürün ve popüler kültürün ne olduğu, küreselleşme sürecinde nasıl işlediği/dönüştüğü ve nasıl analiz edileceğine yönelik olarak öğrencilerin farklı kavramşallaştırmalar geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültür-toplum ilişkisinin temel yansıma alanlarını anlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültür sosyolojisinin temel kavramlarını ve çalışma alanlarını öğrenebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders günümüz kültürel "atmosferinin" sosyolojik olarak incelemesiyle ilgilidir. Ders süresince, (kültürel) küreselleşme sürecine ve popüler kültüre ayrı bir önem verilecek, ve kültürel çalışmalara yönelik çok boyutlu bir bakış açısı oluşturulmaya çalışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür Kavramı, Farklı Anlamları ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
2 | Kültür Kuramları: Bütüncü Holistik Kültür Kuramları | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
3 | Felsefi Antropoloji/Kültür Antropolojisi | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
4 | Tin/Kültür Bilimleri ve Dilthey | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
5 | Tin/Kültür Bilimleri ve Dilthey | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
6 | Doğa Bilimleri Karşısında Bağımsız Bir Bütün Olarak Tin/Kültür Bilimleri | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
7 | Tarihselci Yaklaşımla Kültürün Kavranışı | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür Bilimlerinin Konusuna Yaklaşımı: "Verstehen". | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
10 | Bir Kültürel Olgunun Anlaşılmasında İnanç, Değer, Norm ve Çevresel Faktörlere Yönelme | Anlatım, Karşılıklı tartışma, Soru ve cevap |
11 | Belgesel Film İzleme, Anlama Yaklaşımı Çerçevesinde Değerlendirme | Belgesel Film İzleme, Raporlama, Tartışma |
12 | Belgesel Film İzleme, Anlama Yaklaşımı Çerçevesinde Değerlendirme | Belgesel Film İzleme, Raporlama, Tartışma |
13 | Belgesel Film İzleme, Anlama Yaklaşımı Çerçevesinde Değerlendirme | Belgesel Film İzleme, Raporlama, Tartışma |
14 | Belgesel Film İzleme, Anlama Yaklaşımı Çerçevesinde Değerlendirme | Belgesel Film İzleme, Raporlama, Tartışma |
15 | Belgesel Film İzleme, Anlama Yaklaşımı Çerçevesinde Değerlendirme | Belgesel Film İzleme, Raporlama, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Storey, J. (2000) Popüler Kültür Çalışmaları, İstanbul: Babil. | |
2 | Babil Williams, R. (1992) Kültür, (Çev.: S.Aydın), Ankara: imge | |
3 | Smith, P. (2001) Kültürel Kuram, İstanbul: Babil. | |
4 | Doğan Özlem, Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, Notos Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tahta, kalem, makaleler, referans kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |